Fraser Island & Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Fraser Island & Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Fraser Island & Agnes Water

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Februari 2014 | Australië, Agnes Water

Vandaag (12 feb) begint mijn volgende avontuur! Het alleen reizen.. Voor de aankomende 4 weken zal ik de rest van de oostkust alleen gaan doen. Dewi is gister weer richting Nederland vertrokken. Vond het wel even moeilijk want we hebben toch echt een hele leuke tijd samen gehad. Maar ik heb ook ontzettend veel zin om te kijken hoe het alleen reizen is!

Afgelopen week hebben we door gebracht in Rainbow Beach en Fraser Island. Onze tour naar Fraser Island was echt super gaaf! Met een groep van 32 mensen hebben we met 4 four wheel drive auto's het eiland door getoerd. In elke auto zaten 8 mensen, erg gezellig dus!
In onze auto hadden we 4 Duitsers, 2 Engelse en 2 Nederlanders. Het klikte eigenlijk al meteen erg goed in onze groep dus we hebben een erge gezellige tijd gehad samen. Naast het auto rijden deelde we ook samen het eten. De ingrediënten voor alle maaltijden werd verzorgd, maar we moesten wel zelf alles koken. Dat was ook een gezellige activiteit omdat je probeerd om alles zo gezamelijk mogelijk te doen. We sliepen in tentjes wat niet al te comfortabel was maar opzich wel te doen, omdat De en ik stiekem een extra matje hadden gepakt! ;)

De eerste dag was het weer iets minder mooi, dus had de gids (een super aardige maar totaal gestoorde gast) besloten om te beginnen met een 40 minuten durende wandeling naar een heel mooi meer met een nog mooiere zandvlakte. De wandeling zelf was ook erg indrukwekkend en eenmaal daar aangekomen keken we ons ogen uit!
Er is hier zoveel moois te zien! Op de tweede dag gingen we smorgens naar een ander deel van het eiland, daar hebben we rotsen beklommen, genaamd de Indiana Heads, naar een heel mooi uitkijk punt. Deze rotsen werden vroeger gebruikt voor het terecht stellen van mensen. Heel indrukwekkend om daar te staan..
Op het eiland ligt ook een aangestrand schip, de S.S. Maheno. Dit schip is in 1935 gestrand op Fraser Island en is dus een echt wrak. Heel apart om de verhalen van de geschiedenis van het schip te horen en om het dan zo te zien liggen.

Op de tweede dag zijn we ook naar Eli Creek geweest. Ook wel de Hangover Creek genoemd. Het water in die rivier is zoo koud dat je meteen over je kater heen bent! ;) Omdat er best wel een stroming staat kan je gewoon drijvend de rivier af gaan. Wat ook erg bijzonder is aan de rivier is dat het een van de meest zuiverste waterstromingen is van Australië. Echt heerlijk water! ;)

Ondertussen reden we de hele dag over het strand, door het water en door de bossen, heel erge leuke ervaring! Op de laatste dag zijn we naar Lake Makenzie gegaan. Dit meer staat bekend om het witte zand. Ons werd verteld om je huid en haren in te smeren met het zand uit het meer, en dan uittespoelen, dat zou je huid en haren heel zacht maken. Dus dit hebben we natuurlijk even geprobeerd, en inderdaad, mijn haar was super zacht en mn huid voelde als een baby huidje! ;)
Helaas zat de trip er daarna alweer op, het was echt een geniale ervaring die ik niet had willen missen.

Na Fraser Island hadden we nog een paar dagen geboekt in Rainbow Beach. Veel mensen uit onze groep bleven nog 1 of 2 dagen, dus dat was erg gezellig! Helaas kwam toen het punt dat Dewi en ik afscheid moesten nemen. Gelukkig hadden we kunnen regelen dat ze toch nog op een vlucht naar huis was geplaatst. Nadat Dewi weg ging had ik nog 1 nachtje in Rainbow beach en ben toen zelf ook op de bus gestapt. Mijn volgende bestemming was Agnes Water. Wat een heerlijke plaats is dit zeg! ;) Het hostel is heel relaxed en de mensen zijn super aardig! Hier heb ik echt het vakantie gevoel! In de bus naar Agnes Water had ik twee meiden leren kennen, die heel toevallig ook in het zelfde hostel en in dezelfde kamer zaten! Heel gezellig dus, doordat ik nu alleen reis maak ik heel snel contacten, en dat is toch wel heel fijn!
Ik heb hier een aantal dagen dus konden we lekker rustig aan doen en een beetje genieten van het weer en de omgeving. De eerste dag zijn we lekker daar het strand geweest en hebben bij het zwembad gelegen. Zelfs de zee temperatuur was warm dus hebben we ook lekker in de zee gezwommen.
De dag daarop heb ik samen met Ruby, een Engels meisje, een Scooterroo gedaan. Om 3 uur werden we opgehaald, eerst kregen we een leren jack met bijpassende helm (niet heel comfortabel met dit bloed hete weer). Daarna mochten we onszelf tatoeëren! ;)
Toen we klaar waren zagen we er toch wel heel badass uit!! Toen kwam het spannendste gedeelte, het oefenen op de motoren! Bij mij ging het niet meteen helemaal goed, maar uiteindelijk had ik het helemaal onder controle! Ruby lukte het helaas niet, dus zij ging achter op de motor bij een van de leiders. Het is echt onwijs gaaf om zo door te straten heen te racen! Met zo'n 80 kilometer per uur ging dat toch wel erg snel!!
De rest van mijn tijd in Agnes Water heb ik lekker rustig doorgebracht, backpacken is nog best wel zwaar hoor, af en toe moet je gewoon even lekker uitrusten!
Vandaag ga ik mijn volgende avontuur aan. Ik word straks namelijk gedropt op een onbewoond eiland voor 3 dagen en wordt pas dinsdag weer opgehaald! Ben erg benieuwd hoe ik dat ga beleven.

Tot zover weer mijn update! De tijd gaat ondertussen wel heel erg snel! Ik heb nog iets minder dan 1,5 maand te gaan en dan stap ik alweer op het vliegtuig naar Nederland, maar tot die tijd zal ik nog vele leuke dingen gaan beleven!

Liefs Nikki

  • 16 Februari 2014 - 08:31

    Petra:

    Hey dat vind ik niet erg hoor dat het nog 1,5 maand duurt haha!
    Gelukkig wordt je niet alleen op dat eiland gedropt en zijn jullie met een groep. Zag je daar al lopen op zo'n eng onbewoond eiland vol met spinnen en slangen.
    En wat een mooie foto jij op zo'n grote motor. Stoer dat je alles toch maar gewoon doet. Straks draag je een andere rugzak, een rugzak vol herinneringen. Heerlijk zo relaxt als jij door het leven huppelt. Je lijkt wel een kerel. Ach maak je niet druk is jouw motto, het komt allemaal wel goed, en zo is het ook. De man die jouw weet te vangen krijgt een heerlijk avontuurlijk en ontspannen leventje. (hier spreekt een trotse mama)
    Gisteren lekker gegourmet met ellen en Ruud en nu gezellig met andere ellen en Sandra en haar mams naar de huishoudbeurs. Zie je ik vermaak me ook prima, alleen ietsje anders dan wat jij doet haha.
    Dag lieve schat weet dat ik heel veel van je hou! xxx

  • 16 Februari 2014 - 08:36

    Stef,Maris,Dimphy, Naomi:

    Hoi Nikki, als eerst nog van harte met je vader. Wat weer heerlijk om te lezen. En nu zit je op een onbewoond eiland, spannend hoe je dat gaat beleven. Geniet nog 1 1/2 maand van al het moois wat je gaat tegenkomen. Liefs van ons

  • 16 Februari 2014 - 09:25

    Lisa:

    Hee meis! Wat een avonturen weer zeg! Maar je zelf tatoeëren? En gedropt op een onbewoond eiland? Niet alleen hoop ik, gisteren was cast away op tv met Tom Hanks, heb je die wel is gezien haha?!
    Geniet er nog van! Liefs

  • 17 Februari 2014 - 08:42

    Kelly:

    Wauw Nik, wat een verhalen weer.
    Die tour met four wheel drive auto's klinkt echt onwijs leuk! En van die stoere motor rit hadden we natuurlijk de foto's al gezien! Je maakt allemaal bijzondere dingen mee.
    Je mag inderdaad gerust af en toe ook even uit rusten hoor, anders kom je straks terug en moet je eerst op vakantie om uit te rusten... ;-)
    Geniet maar lekker van je laatste 1,5 maand, ik hoop dat je nog veel meer mooie ervaringen zult meemaken. Liefs Kel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9461

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 01 April 2013

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: