Roadtrip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Nikki

25 Maart 2014 | Australië, Alice Springs

Hallo!

Afgelopen vrijdag is Danielle aangekomen in Cairns. Super leuk om mijn vriendinnetje na zo'n lange tijd weer te zien! Heel lief wilde Sophie met mij haar ophalen van het vliegveld, dus dat scheelde weer heel veel sleepwerk. Daarna heeft ze ons weggebracht naar het hostel waar we Tim weer ontmoette. Gezellig met z'n drieën zijn we naar de Botanical Gardens gegaan, en een mooie wandeling gemaakt. Daar hopte eerst een Walabi langs ons, en vervolgens zagen we een slang weg glijden! Heel bijzonder, helemaal omdat het Danielle haar eerste dag in Cairns was!

Zaterdag ochtend hebben we de camper opgehaald die we voor 4 dagen hadden gehuurd. We zijn eerst naar een aantal watervallen gereden, onder andere de Millaa Millaa waterval waar de Head and Shoulders reclames zijn opgenomen. Dus uiteraard hebben we de wel bekende haar flip gedaan (foto's komen op Facebook)!

Daarna zijn we echt op pad gegaan. Op de eerste dag wilde we ongeveer 350 km rijden, tot aan Townsville. Maar omdat we wat tijd hadden verloren bij de watervallen en omdat het was afgeraden om snachts te rijden stopte we een uurtje voor Townsville. Ook waren we in het plaatsje waar we stopte door ons benzine heen, en de tankstations waren al dicht, dus hadden we niet veel keus om daar te overnachten. Na te hebben getankt de volgende ochtend (we hadden onze les geleerd) zijn we weer door gereden naar het plaatsje Mount Isa. Dat was iets meer dan 1060 km rijden.

We hadden verwacht om daar ongeveer 10 uur over te doen, wat ongeveer ook is gelukt! Door om de paar uur aftewisselen van rijder hebben we hele lange afstanden kunnen afleggen. Deze dag was wel erg lang, het eind stuk hebben we ook in het donker gereden, omdat we onze bestemming niet hadden gehaald voor het donker. Het ging allemaal erg goed, het enige wat we tegen kwamen was een enorm grote dode koe aan de zijkant van de weg, daar schrokken we wel even van! Maar gelukkig konden we er omheen rijden.
Die avond stonden we in Mount Isa op de camping. Het was zo ontzettend warm dat we heel erg blij waren met een koude douche! Die we gelukkig ook kregen!

Doordat de camper gemaakt was voor 2 volwassenen en 1 kind waren er niet echt 3 grote slaapplekken. We sliepen daarom heel knus met ons drieën naast elkaar in één bed. Maar omdat het heel warm was en nogal krap waren dat niet al te fijne nachten.

Na een kort nachtje zijn we de volgende ochtend, om 5 uur weer doorgereden. Dit keer was onze bestemming Daly Waters. We zouden vandaag nog een langere dag maken in vergelijking met de vorige dus we stonden lekker vroeg op om zo ver mogelijk te komen. We hebben die dag van 5 tot half 6 gereden, en zonder problemen kwamen we aan op onze bestemming!

Op de laatste dag reden we dan eindelijk naar Darwin toe. We zijn weer lekker vroeg op weggegaan. Ik was zo moe dat ik nog even bleef liggen terwijl Tim en Danielle weg reden. Dat is wel een voordeel van een camper! In 9 uur (met pauzes) reden we die dinsdag naar Darwin toe. Daar hadden we weer een hostel geboekt, het was wel even fijn om weer in een normaal bed te slapen. Die avond zijn we lekker vroeg naar bed gegaan, want we waren ontzettend moe na de lange reis en we werden de volgende dag om half 7 opgehaald. We gaan namelijk op Tour!!

Vanaf woensdag 19 maart tot vrijdag 28 maart gaan we met een tour de outback door reizen. Woensdag hadden we meteen een lekkere volle planning. We hebben vele watervallen bezocht, waaronder, de Florence Falls, waar we in konden zwemmen! Super gaaf om te proberen om tegen de stroming in te zwemmen om bij de waterval te komen. Na lekker te hebben geluncht, uiteraard op de Australische manier, met gebruik van de barbecue, zijn we doorgereden naar nog een aantal watervallen, vanwege het krokodillen gevaar konden we hier helaas niet zwemmen.
Savonds sliepen we op een camping, wat best luxe was. Per twee personen hadden we een tent, met echte bedden!! ;) Helemaal fijn, helaas waren er ontzettend veel spinnen en muggen, maar het was evengoed een ontzettend geslaagde eerste dag.

De tweede dag hebben we doorgebracht in het Kakadu National Park. Dit is het land van de Aboriginals waar echt ontzettende mooie natuur te bewonderen is. We hebben die dag flink wat gewandeld, wat erg zwaar was met een gevoelstemperatuur van 40 graden. Maar de wandtekeningen en de verhalen van de gids waren het zeker waard. Na veel te hebben gezien van de Aboriginal cultuur zijn we doorgelopen naar een super mooi uitkijkpunt van het Arnemland.

Smiddags hebben we een 2 uur durende cruise gemaakt. Tijdens de boot reis hebben we 7 krokodillen gezien, waarvan eentje een slang aan het opeten was! Omdat het hier zo warm is kijken we elke dag uit naar een ijskoude douche! Nooit verwacht dat ik dat lekker zou vinden, gelukkig krijgen we ook de kans op elke slaapplek om hier even van te genieten.

Na eerst een stuk te hebben gereden zijn we vrijdag naar de Motorcar Falls gereden. We moesten eerst nog 45 minuten wandelen voordat we bij de waterval aankwamen maar toen we er eenmaal waren konden we heerlijk het water in om af te koelen. Zo'n wandeling is namelijk erg zwaar doordat het en in de bloedhete zon is en alleen maar omhoog loopt. Na lekker te hebben geluncht zijn we terug gereden naar Darwin, daar hadden we 1 nacht voordat deel 2 van onze reis begon.

Zaterdag gingen we de bus weer in, we hadden deels een nieuwe groep en een nieuwe tourguide. Omdat de tour uit drie delen bestaat is er de kans dat je elke keer andere mensen in je groep zitten. Heel leuk om op deze manier steeds nieuwe mensen te leren kennen, en de mensen die ook de 10 dagen tour doen leer je heel goed kennen.

Onze nieuwe tourguide is Pip, een hele aardige en grappige man! Deze 3 dagen hebben we een groep van 14 mensen, dus een erg kleine en gezellige groep. We zien elke dag zoveel mooie dingen! We zijn zaterdag eerst naar Adelaide rivir gereden, daarna zijn we naar Edith Falls gegaan. Dit was tot nu toe de mooiste waterval. Met de vele waterstromingen was het een hele uitdaging om hier in te zwemmen. Ook om naar deze waterval te komen moesten we eerst weer een stuk wandelen, dus ik heb mijn wandelschoenen weer eens goedgebruikt. Dat was nog niet onze laatste stop van de dag, we hebben namelijk ook nog een wandeling gemaakt naar een heel mooi uitkijkpunt met uitzicht over het andere deel van Arnemland. Zeker de moeite waard om alle treden te beklimmen. Onderweg zijn we nog een buffelo tegen gekomen, wat een ontzettend groot beest! Savonds nog even geholpen met het eten klaarmaken en toen weer op tijd naar bed.

Zondag was voor ons deels een rust dag. In de ochtend gingen we eerst naar een rivier die verwarmd werd vanuit de bodem. Je kon jezelf laten meevoeren door de stroming. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want de hele rivier was bezaaid met spinnen en spinnenwebben, met mijn spinnen fobie zou dat niet zo handig zijn geweest. De tweede mogelijkheid om het water in te gaan was bij De Thermal Hotpools. Deze natuurbaden zijn aangelegd, maar ook verwarmd door de bodem. Beide baden zijn ongeveer 32 graden, dus afkoelen zat er niet echt bij. De rest van de dag hebben we vooral in de bus gezeten omdat er toch heel wat kilometers afgelegd moest worden. Rond 6 uur waren we aangekomen bij onze slaapplek, wat toch wel de meest primitieve camping is tot nu toe. Met heel veel muggen en allerlei andere insecten. Gelukkig kwamen we de nacht goed door.

De volgende ochtend weer vroeg op om weer een lange dag in de bus te zitten. We zijn wel nog even gestopt bij de Devils Marbles. Dit zijn heel veel grote stenen in the outback. Verder zijn we maandag eindelijk aangekomen in Alice Springs. Hier hebben we twee dagen vrij voordat onze trip weer verder gaat.

Ik zal nu even een eind breien aan de dit verhaaltje, want hij wordt wel erg lang nu. De rest van de outback tour en onze dagen in Sydney zal ik in het volgende berichtje vertellen.

Liefs Nikki

• 25 Maart 2014 - 09:12

Petra:

Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt. Alhoewel grote dode koeien, krokodillen die slangen eten, heel veel muggen, spinnen en spinnenwebben nou echt niet je van het zijn geloof ik dat je er volop van geniet. Fijn dat je dit samen met Tim en Danielle kunt doen. Wat heb je toch een lieve mensen altijd om je heen. Meestal net als jij avontuurlijk en in voor spannende dingen en verre reizen. Nog maar 10 dagen dan moet je je weer zien te vermaken in ons saaie koude landje. Maar ook daar ga je vast weer een succes van maken. En man wat zijn we blij als je hier de boel weer kunt opjutten om vooral weer veel leuk dingen t doen.
    Tot gauw lieverd xxxxxx

• 25 Maart 2014 - 14:36

Mirjam:

Nikki!
    Ik dacht: laat ik nu ook maar een keertje antwoorden. Heb alles netjes bijgehouden van je, en ben uiteraard zeer jaloers om wat je allemaal beleefd want het klinkt zo gaaf! We hebben niet heel veel contact eigenlijk, maar ik leef wel ontzettend met je mee om wat je allemaal doet en ziet. En al die foto's die je op Facebook plaatst, hopelijk kijk je er thuis niet al te veel naar want dan wil je toch echt volgende maand weer terug! Hopelijk heb je nog de beste 10 dagen die je kan hebben en ik hoop je stiekem toch ook wel gauw weer te zien in Nederland hoor! xxx

• 25 Maart 2014 - 16:24

Yvonne:

Hoi Nikki,
    Hoeveel kilometers heb je al gemaakt?
    Inmiddels kun je bijna niet echt bang meer zijn voor insecten, je hebt er zoveel gezien. Nederland wordt een makkie!
    Je avonturen zijn erg leuk om te lezen.

Heel veel plezier de laatste dagen van je vakantie.
    liefs van Jesse, Imme, Cees en Yvon

• 25 Maart 2014 - 17:45

Stef,Maris,Dimphy&naomi:

Hoi lieve Nikki, wat weer heerlijk om te lezen. Wat heb jij toch geweldige dingen gezien en beleeft. Bij ons gaat het leven van werken, school, feestjes

• 25 Maart 2014 - 18:20

John:

He kanjer van me,
    Wat een belevenissen weer daar in het verre Australië. Samen met Tim en Daniëlle beleef je toch maar mooi elke dag weer prachtige dingen.
    Veel insecten, kroks en ander ongedierte, dus met die spinnenfobie zal het wel gauw gebeurd zijn. Op de foto's kun je zien dat jullie 100% genieten.
    Lieve Nik, nog veel plezier de komende weken en we zien je weer gauw.
    XX pap

• 25 Maart 2014 - 20:21

Jeroen, Jolanda:

Idd leuk om je avonturen te lezen. Respect hoor,
    Ik denk dat ik op sommige momenten gillend naar huis was gegaan.
    :-)
    Geniet van je laatste vakantie avonturen.
    Knuffel Jeroen, Jolanda, Cherise, Isabel