Het einde van een hele mooie reis! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Het einde van een hele mooie reis! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Het einde van een hele mooie reis!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

03 April 2014 | Australië, Alice Springs

Hello!

Jeetje wat zijn de afgelopen dagen snel gegaan zeg. Op het moment zit ik alweer op het vliegveld van Taipei, aan het wachten op mijn vlucht. Ik heb in totaal 17,5 uur op het vliegveld hier, wat toch best wel lang is. Gisteren was mijn allerlaatste dag in Australië, deze heb ik doorgebracht samen met Tim, Kirsty en Julian. Kirsty en Julian hadden we beide ontmoet in de Outback tour. Julian vloog die dag ook terug naar huis. Rond 6 uur ben ik vertrokken naar het vliegveld om om 10 uur de lucht in te gaan. De eerste vlucht was 9 uur, maar die zijn erg snel voorbij gegaan doordat ik veel had geslapen.

In mijn vorige verhaaltje had ik verteld over de eerste dagen van onze outback tour, die was nog niet helemaal af, dus hier nog even het vervolg.
Na 6 dagen onderweg te zijn geweest hadden we 1 dag vrij in Alice Springs, iedereen was helemaal gewend aan het vroege opstaan, dus uitslapen zat er helaas niet in. We hadden een lekkere rustige dag met als afsluiter kameel rijden. Een uur lang hebben we op zo'n dier gezeten, wat zeker lang genoeg was. Wat een ervaring! Best wel heel spannend om op en af te stappen! Na afloop voelde ik m'n benen niet helemaal meer, maar het was onwijs gaaf om het een keer gedaan te hebben.

Woensdag werden we al vroeg opgehaald door onze nieuwe gids, een jonge en onwijs leuke jongen! Deze drie dagen stond in het teken van de Uluru, of zoals de meeste mensen hem kennen de Ayers Rock. Woensdag zijn we eerst naar een uitkijk punt gereden. Dat was ook nog zo'n 400 kilometer rijden, dus ook deze dagen hebben we veel in de bus gezeten. Heel bijzonder om zo dicht bij deze steen te zijn, toch wel een heel groot hoogtepunt van mijn reis. Ook hebben we die dag een wandeling gemaakt om de Uluru heen waarbij onze gids uitleg gaf over de geschiedenis van Uluru.

Die avond hebben we geslapen in het Uluru-Kata Tjuta National Park in het Ayers Rock Resort. Deze nacht was heel bijzonder want voor het eerst heb ik onder de sterren hemel geslapen. Voordat we gingen slapen hebben we nog de zonsondergang bekeken met uitzicht op de Uluru. Die avond sliepen we dus buiten, onder de sterrenhemel in swags, dat zijn een soort van slaapzakken, waar je in gaat liggen met je eigen slaapzak, er lig ook een matras en kussen in, maar verder zit er geen tent omheen. Je hoofd ligt dus in de buitenlucht. Ik was een beetje dom geweest, want ik had 's avonds gedoucht, dus ging ik slapen met nat haar. Waardoor ik het de hele nacht ijskoud had. Samen met de hele groep hebben we die nacht buiten geslapen, opnieuw een ervaring die ik nooit ga vergeten.

Na een kort en vooral koud nachtje slapen werden we de volgende ochtend om half 5 gewekt. We gingen de zonsopgang bekijken met uitzicht op de Uluru en Kata Tjuta. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door Kata Tjuta, wat ook net als de Uluru een gebergte is, alleen is deze opgezet uit meerdere stenen ipv één grote. Deze wandeling duurde ongeveer 3 uur, ook daarom moesten we vroeg op, zodat we de meeste hitte voor waren.

Ook die avond sliepen we in swags onder de sterrenhemel, dit keer hadden we gelukkig een kampvuur wat ons iets warmer hield. Ik twijfelde wel heel erg of ik niet in een tent wilde slapen, maar ben toch erg blij dat ik gekozen heb om nog een keer buiten te slapen, het is toch wel heel bijzonder.
We hebben die avond ook op het kampvuur gekookt, en daarna pakte de tour guide zijn gitaar erbij en hebben we heerlijk geluisterd naar zijn muziek.
De volgende dag was alweer de laatste dag van de tour. De 10 dagen zijn voorbij geloven. We waren ondertussen erg close geworden met de groep, wat zo'n reis alleen maar leuker maakt. Die ochtend moesten we weer om half 5 op, want anders konden we de 4 uur durende wandeling niet maken, die sloten ze namelijk om 9 uur, vanwege de warmte.
Dit keer hebben we een tocht gemaakt door de Kings Canyons. Ze hadden het beste voor het laatste bewaard, want wauw wat was dit mooi!! Helaas kon ik met 4 andere meiden de grote wandeling niet maken, mijn heup trok het in de vorige dagen al steeds minder, en dit was de zwaarste wandeling tot nu toe omdat er heel veel treden in voorkwamen. Daarom hadden wij een andere route genomen, waarin we evengoed bijna alles zagen wat de rest van de groep ook zag, maar toch iets rustiger konden wandelen.
Na deze mooie wandeling zijn we terug gereden naar Alice Springs, hier hadden we nog een nachtje geboekt voordat we terug vlogen naar Sydney. Die avond hebben we nog even goed afgesloten met de groep, eerst gezellig uiteten en daarna de kroeg in.

Eenmaal in Sydney aangekomen begon voor mij echt het aftellen. De dag na de tour zijn we meteen naar de Blue Mountains gegaan. In de eerste week dat ik in Sydney was stond een deel van dit National Park in de brand, daardoor kon ik het toen niet bezoeken. Dit National Park is zeker de moeite waard om een bezoekje aan te brengen. Ook die dag weer heel veel gewandeld en heel veel mooie dingen gezien, waaronder de Three Sisters.
De volgende dag de stad nog even bekeken en naar het welbekende Bondi Beach geweest. Voor Danielle was dit haar laatste dagje met ons. Zij vloog 1 april verder om een deel van de Oost kust te bekijken. Wel jammer om afscheid te moeten nemen, maar dit keer duurt het niet heel lang voordat we elkaar weer zien!

Tim en ik hadden toen nog twee dagen die we gezellig met wat mensen van de tour hebben doorgebracht.

En toen zat mijn Australië reis er op. De maanden zijn onwijs snel gegaan en ik heb zoveel leuke en lieve mensen leren kennen. Ook heb ik enorm veel dingen mogen zien en doen waardoor ik zeer veel heb geleerd over mezelf, de mensen om me heen en deze mooie wereld. Dit is een reis die ik nooit zal vergeten en ben erg blij met jullie support en lieve berichtje in de afgelopen maanden.
Nog even een dan sta ik weer op Nederlandse bodem, en kan ik iedereen weer heerlijk knuffelen! ;)

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, leuke reacties en kaartjes!
Heel veel liefs Nikki

  • 03 April 2014 - 07:33

    John:

    He kanjer,
    Inderdaad is het nog even wachten voor we weer kunnen knuffelen. Ik ben heel blij dat je jouw hele reis hebt ervaren als een grote belevenis.
    Nu nog even wachten in Taipei maar als ik dit schrijf zit je al bijna op de helft.
    Morgen zien we je weer in levende lijve op Schiphol, kijk er nu al naar uit,
    Lieve schat nog een goede reis en tot morgen.
    XXX

  • 03 April 2014 - 07:45

    Petra:

    Je laatste stukje! Wat heb je er een bijzonder mooi dagboek van gemaakt. Alles staat op papier, maar ook in je hart neem je deze bijzondere herinneringen met je mee want het zijn absoluut herinneringen voor het leven. Zoals jij alles uit het leven haalt daar neem ik mijn petje voor af! Nu is het tijd om op zoek te gaan naar een leuke baan, die je vast ook weer gaat vinden. Lieve meid dankjewel dat ook wij mochten mee genieten met jou Australische avontuur en tot heel gauw. Liefs van mama

  • 03 April 2014 - 15:35

    Lisa:

    Heb genoten van al je verhalen meis! Fijne vlucht en tot snel!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2032
Totaal aantal bezoekers 9470

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 01 April 2013

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: