Laatste werkadres! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Laatste werkadres! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Laatste werkadres!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Maart 2014 | Australië, Cairns

Vandaag zit ik precies 5 maanden in het mooie Australië. Wat gaat de tijd ontzettend snel zeg! Af en toe is het niet te bevatten hoe lang ik eigenlijk al weg ben. Ook de afgelopen weken zijn super hard gegaan. Hier nog even een klein berichtje over mijn afgelopen weken.

Na 1 volle dag doorgebracht te hebben in Cairns ben ik zondag 2 maart naar de familie Kleikamp gegaan. Het is een gezin met twee kinderen, Diego van 5 en Anneke van 3. De vader van het gezin, Jurgen, is 8 jaar geleden uit Nederland vertrokken en naar Australië verhuisd. Hij is getrouwd met de Australische Sophie. Dus naast Engels word er ook Nederlands gesproken. Dat was in het begin wel even wennen! Ze wonen ongeveer 15 minuten fietsen uit de stad, wat erg handig is, dit keer zit ik dus niet in the middle of nowhere! Toen ik zondag aankwam had ik even de tijd om het huis te bekijken. Ik heb hier een eigen kamer met tweepersoonsbed, waar ik echt wel even aan toe was. Het slapen met 8 verschillende mensen op 1 kamer, die allemaal op een andere tijd naar bed gaan, lawaai maken op allerlei manieren, is me toch zwaarder gevallen dan ik had verwacht. Dus dit is wel even ideaal.

Nadat ik een beetje was gesetteld zijn we naar het huis van hun vrienden gegaan om te lunchen. Ook zij waren heel erg aardig, en voelde ik me ook gelijk op mijn gemak.
Maandag was mijn eerste echte werkdag, maar toch voelde dat niet zo. Ik heb namelijk de hele dag, van 7 uur smorgens tot 5 uur savonds op Anneke gepast. Ze is een super makkelijk kind dus dat ging mij gelukkig erg goed af. We hebben de hele dag gespeeld. Het kind in mij kwam weer even naar boven! Puzzelen, kleien, tekenen en voorlezen waren mij dag taken. Helaas zien niet al mijn dagen er zo relaxed uit.

Elke dag krijg ik 1 of 2 grote klussen en daarnaast wordt er van mij verwacht dat ik door de dag heen de afwas weg werk en het huis opruim. Dinsdag heb ik de badkamer en keuken helemaal uitgesopt en woensdag de binnenkant van de keukenkastjes. Op deze manier weet ik meteen waar alles staat! Naast het werk heb ik best wel veel vrije tijd, dus ben ik woensdag middag even naar de stad gegaan. Toevallig kwam ik wat mensen tegen die ik kon, dus even gezellig koffie gedronken en bij gekletst! Hier in Cairns zijn heel veel enorm grote vleermuizen te zien. Overdag hangen ze ondersteboven in de bomen en savonds zie je ze overal vliegen. Ze maken overdag heel veel lawaai en stinken ontzettend!

Donderdag ben ik heel sportief op de fiets naar het centrum gefietst, geheel gehuld in geel opvallend hesje en helm stapte ik op de fiets! Binnen twintig minuten was ik in het centrum, wel flink gezweet want zelfs de wind is hier mega warm, maar was toch wel even trots op me zelf.

Ik ben me al heel snel thuis gaan voelen in de familie en het huis. Ik heb echt wel mijn plekje gevonden, vind het stiekem wel jammer dat het maar voor 2 weekjes is. Jurgen heeft me me van de week meegenomen naar Lake Morris. Samen met de kinderen zijn we daar heen gereden, je hebt daar een ontzettend mooi uitzicht op het meer. Dit meer voorziet bijna heel Cairns van drink water.

Zaterdag nam Jurgen me mee voor nog een avontuur. Samen met een vriend, Omar, zijn we naar The Mulgrave rivier gereden. Doordat er als het goed is een cycloon aankomt is er in de afgelopen dagen erg veel regen gevallen. Hierdoor is het water level hoog genoeg om met een luchtbed matras de rivier af te drijven. Wat een ontzettend gafe ervaring, het lijkt een beetje op raften omdat sommige stukken erg heftig zijn, maar sommige delen zijn zo rustgevend dat je lekker kan dobberen en mee drijven op de rivier en heerlijk genieten van de omgeving. Langs de rivier kwamen we allemaal watervallen tegen, kleine en grote, waar we ook onder door konden! Uiteindelijk waren we een hele dag onder weg, toen we savonds thuis kwamen stonden er frikandellen en kroketten op ons te wachten, die we eerder in de week bij een Nederlandse winkel hadden gekocht! Echt een super gafe dag was het geworden!

Zondag had ik weer oppas duty. Dit keer niet op 2 kinderen, zoals vrijdag avond toen Sophie en Jurgen naar een concert gingen, maar op 4 kids. Jurgen en Sophie gingen met twee andere stellen uit eten voor Jurgen en Omar hun verjaardag dus mocht ik op de kinderen passen. Gelukkig zijn het allemaal super goed opgevoede kinderen en konden ze goed met elkaar spelen! Voor mij was het dus best wel relaxed oppassen!

Ik pas best wel veel op in deze weken, want maandag was mijn dag taak weer om op Anneke te passen. Ze is nu helemaal aan me gewend en dat is best wel fijn! We zijn samen met de bus naar een groot speelpark gegaan. Anneke kon heerlijk spelen en voor mij was het ook een uitje ;)
In het park zat ik naast een wat oudere vrouw op een bankje, en haar Engels klonk zo Nederlands dat ik wel even moest vragen waar ze vandaan kwam. En inderdaad ze kwam uit Nederland. Heel grappig om dan in een park in Australië te zitten en dan toch naast een Nederlands persoon belanden.

Vandaag heb ik een lekkere taart gebakken voor de verjaardag van Jurgen. Vandaag is hij echt jarig, dus dat moet wel even gevierd worden.
Het einde van mijn verblijf hier komt helaas al weer in zicht. Vrijdag ochtend ga ik samen Sophie Danielle ophalen van het vliegveld. Tot die tijd ga ik nog lekker even genieten van het leven in dit gezin.

Vanaf vrijdag zal ik weer backpacker zijn. Samen met Tim en Danielle gaan we met een camper in 3 dagen naar Darwin rijden. Iedereen hier verklaart ons voor gek, maar wij vinden het alleen maar een leuke uitdaging. Het is namelijk 33 uur rijden, in drie dagen! :) Een flinke maar hoogstwaarschijnlijk zeer gezellige roadtrip!
Vanaf Darwin gaan we met een tour in 10 dagen naar Alice Springs rijden! Ook daar heb ik super veel zin in. De aankomende weken heb ik dus nog veel leuke dingen om naar uit te kijken!

Heel veel liefs van Nikki

  • 11 Maart 2014 - 08:02

    Mariss:

    Heeyy wijffie :)

    Echt heerlijk dat je nu in zo een relaxt gezinnetje zit. Lekker oppassen op de kids en ondertussen genieten van Australië. Zal inderdaad wel even wennen zijn dat je ook weer Nederlands kan praten :p dat is alweer even terug! Haha!

    Nog even en dan beginnen de laatste weken van je reis! Lekker met Tim en Daniëlle, ik weet dat je er onwijs veel zin in hebt en ik wens je dan ook veel plezier, wat ik denk dat je wel zult hebben :) Enne die 33 uur rijden in 3 dagen moet wel goed komen toch (A) Jullie zijn met zijn drieën dus als de een niet meer kan kan de ander wel rijden :) Gaat helemaal goed komen, wat je al zegt, een grote uitdaging :)

    Nog iets meer dan een paar weken te gaan en dan vlieg je alweer terug!
    De tijd is enorm snel gegaan en ik kan niet wachten om al je foto's te zien inclusief de verhalen!
    Maar nu eerst, lekker genieten van je laatste weken daar en dan kan ik nu echt zeggen dat ik je snel weer zie! :D

    Liefs!
    Mariss Xxxxx

  • 11 Maart 2014 - 09:54

    Pim:

    Cool Nik!! Ik krijg heimwee van al jouw verhalen en foto's!:) Maarreh.. Mag ik je hierbij ook even voor gek verklaren??? In 3 dagen naar Darwin is écht bizar :O Veel plezier nog de laatste weken!! xx





  • 11 Maart 2014 - 10:58

    Petra:

    Goh de laatste loodjes worden nog zwaar!
    Maar alleen de 1e 3 dagen, daarna leuke dingen doen.
    vergis je niet in de tijd he! Het is best veel uur rijden op een dag. Misschien toch iets eerder vertrekken?
    Fijn dat je het zo leuk hebt in dat gezin! Niet te hard poetsen hoor schoon is schoon! Heb je nog taart gebakken? Chocolade zeker ;)
    Nou meis geniet van je laatste weken in het prachtige Australie want voor je het weet zit je weer thuis.
    Dikke kus van mama

  • 11 Maart 2014 - 20:56

    John:

    He Nik,
    Appeltje eitje die trip naar Darwin, daar draaien jullie je hand toch niet voor om? Als je kan schapen scheren, paaltjes schilderen bij 40 graden Celcius, in een camper voor het eerst een rotonde linksom rijden dan is met zijn drieën 11 uur per dag rijden een makkie.
    Zonder gekheid, natuurlijk wel voorzichtig doen he!
    Heel veel veilige kilometers, geniet van jullie reis, de groeten aan Tim en Daniëlle en we spreken elkaar weer snel.
    Dikke kus en ik hou van je, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 9467

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 01 April 2013

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: