The beautiful New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Boon - WaarBenJij.nu The beautiful New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

The beautiful New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Nikki

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het grootste werkgedeelte van onze reis zit er alweer op, we hebben vele verschillende werkzaamheden gedaan, en vele nieuwe ervaringen opgedaan. We hebben een hele gafe tijd gehad op beide boerderij, maar nu gaat dan eindelijk het vakantie gedeelte van de reis beginnen. Helaas betekend dit ook dat er alweer 3 van de 6 maanden voorbij zijn.

Na afscheid te hebben genomen van Steve hebben we heerlijk een weekje uitgerust bij de familie van Sarah. We zijn weer helemaal tot rust gekomen en hebben gezellig bij gekletst, het was echt alsof we even thuis kwamen. Het hoogte punt van deze week was toch wel onze tatoeage. We hebben samen met Sarah alledrie een tattoo laten zetten. Voor degene die het nog niet weten, mijn tattoo is de tekst: May the dreams of your past be the reality of your future. Ik ben er echt onwijs blij mee. Daarnaast hebben we lekker gezwommen, uiteten geweest en zijn we voor het eerst naar een drive in bioscoop geweest. Dat was een hele leuke ervaring. Omdat het overdag 44 graden was konden we buiten de auto de film kijken. Het geluid kwam over een radio frequentie, en we keken de film op een heel groot geprojecteerd scherm.

Na een heerlijke week zijn we met de nachtbus van Melbourne naar Sydney gereden, dit viel ons allebei wat zwaarder dan verwacht. Van 19:00 tot 7:00 proberen te slapen in een oncomfortabele bus, daarna 6 uur gewacht op het vliegtuig en toen nog 3 uur gevlogen. Je snapt dat we er best wel doorheen zaten.

In Auckland bleven we een nachtje voordat we met onze tour begonnen. We hadden een 8 daagse tour geboekt van Auckland naar Wellington en weer terug naar Auckland. Op onze eerste dag reden we naar Hahei, daar verbleven we op een camping aan het strand. Voordat we in het dorpje aankwamen zijn we gestopt bij de hotpools. Die zijn gelegen op het strand. Door gaten te graven in het zand komt er heet water naar boven. Sommige gaten waren zelfs kokend heet. Daar zijn we even gebleven, maar het was erg druk dus zijn we doorgereden naar de camping. Smiddags heb ik gekayakt. Samen met twee andere meiden die we hier hebben ontmoet. Met een groep van 10 man hebben we de middag doorgebracht op het water. Ik had erg veel mazzel want ik deelde de kayak met de gids, met een spierbundel achter in de boot hoefde ik niet al mijn energie te gebruiken. Na koffie op het strand te hebben gedronken zijn we terug geroeid naar de kust en hebben we lekker gebarbequed met de hele groep.

De volgende dag zijn we weer op de bus gestapt en doorgereden naar het plaatsje Raglan. Ook daar hadden we een accommodatie op een super mooie locatie. Vanuit Raglan zijn we doorgereden naar onze volgende stop. We hebben deze dag en nacht doorgebracht bij een van de Maori stammen. Dit was een hele bijzondere ervaring. We werden op de traditionele manier begroet. We moesten iedereen een hand geven en daarna met de neuzen twee keer tegen elkaar. Ook iedereen van de groep, dus in totaal iets van 40 neuzen aangeraakt.

Dat was een zeer bijzondere ervaring. Naast de begroeting kregen we ook nog een show met de echte maori dans, en hebben we dat ook zelf geleerd. Daarna hebben ze heerlijk voor ons gekookt. Met de hele groep sliepen we in een ruimte, op de grond, ook dit was weer iets nieuws! :)

Vanuit de Maori stam reden we door naar ons volgende accommodatie. Ook dit was weer bij een Maori stam, maar zij waren iets meer gericht op het toerisme. Het was heel mooi gelegen aan een meer. Ze hadden voor ons op de traditionele Maori manier gekookt, door middel van een gat in de grond. Maar voordat we bij hen aankwamen zijn we eerst nog gaan raften. Dat was echt een super ervaring! We zijn van de hoogste commerciele waterval afgegaan. In totaal 7 meter hoog!! Heel erg gaaf! Wat een adrenaline gaat er dan door je lijf zeg!!

Omdat wij een korte tijd in New Zeeland hebben moeten we elke dag weer met de bus mee, maar je hebt ook de optie om meerdere dagen in bepaalde steden te stoppen. Hierdoor zitten we vaak met andere mensen in de bus. Heel toevallig kwamen we Linda weer tegen in de bus, erg gezellig!

Vanaf de Maori stam gingen we naar een schapen/koeien boerderij, helaas regende het de hele dag dus konden we niet erg veel doen. Dus hebben we gezellig met een groepje gekaart, ook niet verkeerd, want zo'n week is nog best wel erg druk! Savonds gezellig bij het kampvuur gezeten en lekker gekletst!

De volgende dag zouden we een dag wandeling gaan maken over de bergen in het Tongariro Nationalpark. Helaas was het weer zo slecht dat deze tour was afgelast. Er was een cycloon op komst, dus ze vonden het niet veilig genoeg. Dus hebben we die dag nog een kleine wandeling gemaakt en smiddags lekker in de hottub gezeten.

De film Lord of the Rings is opgenomen op het noorder eiland, dus we zijn langs veel plekkem gereden waar scènes zijn opgenomen. Zo hebben we ook een wandeling gemaakt naar de grot van Gollum. Sinds ik in Australië ben heb ik alle films gezien plus beide films van de hobbit. Dus ik vond het wel erg leuk om langs de bekende plekken te rijden.

Ook hebben we tijdens onze reis door Nieuw Zeeland een aardbeving meegemaakt. Hij was 6.4 op de schaal van richter. Best wel zwaar dus. Het voelde alsof iemand heel erg met zijn been aan het trillen was onder tafel, maar het bleek dus een aardbeving te zijn. Weer iets nieuws meegemaakt.

Na het Tonguriro Nationalpark zijn we alweer naar onze laatste stop bij gereden, Wellington. Savonds zijn we gezellig met een deel van de groep uitgeweest, wat erg leuk was, helaas moesten we de volgende dag weer om 6 uur op, dus we hadden een erg kort nachtje gemaakt. Niet geheel wakker moesten we de volgende dag om half 7 de bus weer in om terug naar Auckland te rijden.

Jammer genoeg was dit ook het punt om afscheid te nemen van alle mensen die we hadden ontmoet in de bus. We hebben echt een hele gezellige tijd gehad in de bus, helaas gingen de dagen heel erg snel voorbij.

Op het moment zitten we weer op het vliegveld van Auckland. We vliegen zo meteen weer terug naar Australië. Dit keer landen we op Brisbane. Vanaf daar gaan we starten met de oostkust. We hebben erg veel leuke activiteiten op de planning staan dus dat gaat zeker goed komen! :) Ik heb ongeveer 5 weken om de oostkust te doen, en dan komt Danielle alweer deze kant op vliegen! Ook daar heb ik super veel zin in!

Tot zover mijn update van Nieuw Zeeland, mijn conclusie is dat het een onwijs mooi land is, met een ontzettend indrukwekkende landschappen en hele aardige mensen! Zeker een aanrader!

Liefs Nikki

• 24 Januari 2014 - 07:44

Stef,Maris,Dimphy&naomi:

Wauw Nikki, wat een mooie ervaringen in zo'n korte tijd. Leuk verslag om te lezen. We wensen jullie weer veel plezier en maak er nog een mooie tijd van samen. Zoals je al schreef, er zijn alweer ruim 3 maanden voorbij. Nou hier gaat alles lekker, we rommelen de winter door. Regen, zacht dus je mist niks. We hopen nog op ijs, dan gaat iedereen weer lekker naar buiten om te schaatsen. Gezelligheid.... Dikke kus van ons en doe voorzichtig hè!!!,!

• 24 Januari 2014 - 08:49

Petra:

Jeetje wat een gezellige week hebben jullie gehad zeg.
    Geniet maar van elke dag want waarschijnlijk is dit maar één keer in je leven en dan moet je er echt alles uithalen wat er in zit. Voor je het weet zit je weer in ons regenachtige landje. Maar jou kennende is dit niet je laatste avontuur maar toch! Wel raar hoor dat begroeten met die neuzen, hopelijk zijn het geen snotneuzen. PPpppffffftttt niets voor mij! Meis je maakt ons steeds trotser, Jij regelt het allemaal wel! Nu weer het volgende gedeelte. Ga alles goed in je opnemen en maak heel veel herinneringen. Dag lieve schat ik hou van je en ik mis je! liefs van mama

• 24 Januari 2014 - 10:47

Maris:

Wijffie!!
    Weer een super verhaal met super veel nieuwe ervaringen.
    Je maakt weer een hoop mee, volgende avontuur doen we samen ok!! Mis je veel te veel.
    Ik zal alvast wel wat rond gaan snuffelen waar we neen kunnen haha!!
    Nogmaals, lekker genieten van het daar zijn maar dat gaat je best goed af dacht ik zo :)

dikke kus!!

• 24 Januari 2014 - 13:48

Saskia :

Hoi! Gaaf dat je het zo naar je zin hebt gehad in Nieuw Zeeland. En vooral dat je zo ongeveer elke dag wel weer iets spannends meemaakt! Geniet ervan meid, time flies! Veel liefs van ons allemaal xxxx

• 24 Januari 2014 - 16:22

John:

He Nik,
    Wat weer een prachtig verhaal van al je belevenissen daar ver weg in Nieuw Zeeland. Is weer een hele andere wereld als Australië als ik dat zo lees. Ook wel weer toevallig dat je daar dan weer Linda tegenkomt. Zo zie je maar de wereld is klein.
    Als ik zo je enthousiaste verhalen lees had je denk ik waarschijnlijk wel langer willen blijven. Vandaag zijn jullie echter al weer business class teruggevlogen naar Brisbane. Nog steeds zo warm daar? Nu weer op naar een nieuw avontuur, met de bus langs de oostkust.
    Ik wens je weer een mooie en gezellige reis en geniet er met volle teugen van,
    Dikke kus!

• 24 Januari 2014 - 20:44

Mike:

Hee Nik!!

Mooizo dat je het leuk hebt gehad in New Zealand!!
    Heel veel plezier in je 2e deel in Australie!
    Geniet er nog maar extra van.

xx Mike

• 29 Januari 2014 - 15:09

Yvonne:

Hoi Nikki,
    Wat beleven wij toch weinig als ik jou verhalen lees....Fijn hoor dat je het zo leuk hebt.
    Ga je nu ook nog ergens aan het werk? of zijn de komende maanden vakantie?
    Geniet van de mooie dingen die nog gaan komen. Dan genieten wij van een paar koude dagen (eindelijk een beetje winter).
    Liefs uit de Tormentil.

• 05 Februari 2014 - 20:28

Ron:

Hej Nikki,

Wij zaten ook net aan vakantie te denken. Nieuw Zeeland staat op zo'n lijstje 'Hopelijk nog eens'. Alleen al de enorme afwisseling in landschappen lijkt ons super. We zijn benieuwd naar je tips straks.
    Jij hebt het alvast in de pocket. En je weet: wie van zijn herinneringen kan genieten, leeft twee maal.

Groetn uut Hummel