Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Brisbane & Noosa

Blijf op de hoogte en volg Nikki

02 Februari 2014 | Australië, Brisbane

We zijn aan het tweede deel van onze reis begonnen. En nu al gaat het veels te snel. Vanuit Auckland zijn we naar Brisbane gevlogen, op het vliegveld stond ons een leuke verrassing te wachten, we vlogen namelijk business class! Wat een ervaring zeg! Heerlijke stoelen, waarin je languit kan liggen, een groot tv scherm, en mega veel ruimte voor je benen! Ik heb nog nooit gewenst dat een vlucht langer was, maar dit keer wilde ik echt nog niet uitstappen! Helaas duurde dit geluksgevoel niet heel lang want bij de douane werd Dewi er uit gehaald. Ze kreeg een hele ondervraging, wat niet op een hele aardige manier gebeurde.. Gelukkig mochten we uiteindelijk door lopen, wel moesten onze wandelschoenen weer gecontroleerd worden. Gelukkig werden ze dit keer niet helemaal schoongemaakt, wat wel het geval wad toen we in Nieuw Zeeland aankwamen. Na de immigratie dienst en de douane mochten we eindelijk het vliegveld verlaten en konden we op weg naar het hostel.

Omze reis is dus begonnen in Brisbane. Daar hebben we drie dagen in een hostel gezeten. De eerste nacht was wel even wennen. We zaten in een kleine kamer met 8 mensen. Een grote bende en super warm. Maar nadat we wat mensen hadden leren kennem voelde we ons wat meer op ons gemak en wende we al snel aan het hostel leven. Omdat we in het eerste deel van de reis veel gewerkt hebben en bij Sarah hebben geslapen hadden we nog niet echt het hostel gevoel gehad, maar dat gaat zeker goed komen in de aankomende weken! :)

26 januari was het Australia Day, wij hebben die dag doorgebracht in the Australia Zoo. Dit is de dierentuin die op is gezet door Steve Irwin en zijn vrouw. Zijn vrouw en twee kinderen runnen nog steeds de dierentuin en geven ook shows met de krokodillen, wij hadden de mazzel dat ze die dag ook een show gaven! Echt ontzettend gaaf om die beesten te zien. Naast de krokodillen werd er ook een show met de tijgers gegeven, en waren er nog veel meer, vooral Australische dieren te zien! ;) Wij hebben ons zeer vermaakt op deze feestdag, savonds nog even een drankje gedaan vlakbij het hostel.

De volgende dag moesten we helaas weer om 6 uur opstaan want we gingen voor het eerst met de Greyhound bus mee. We hebben allebei een bus pas geboekt zodat we de oostkust kunnen bereizen met de bus. Van Brisane zijn we naar het plaatsje Noosa gereden. Noosa is een erg gezellig toeristisch strand plaatsje. Omdat we nog niet echt een stranddag hadden gehad hebben we het meest van onze tijd doorgebracht op het strand. Daarnaast hebben we een scooter gehuurd, wat erg leuk was! ;) Samen op de scooter hebben we het hele plaatsje bekeken.

Na de eerste drie dagen in Noosa hebben we een Canoe Bush Camp gedaan. Dichter bij moeder natuur kom je geloof ik niet... We verbleven daar 3 nachten, de eerste nacht sliepen we in een soort van hangmat, wat niet al te comfortabel was, maar vergeleken met de volgende twee nachten was dat echt luxe camperen. Want die twee nachten sliepen we in tentjes.
We sliepen op een joga matje, waardoor je eigenlijk gewoon op de grond slaapt. Die nachten waren echt hel, je werd helemaal gebroken wakker, maar hierdoor waarderen we de hostel bedden wel weer extra veel. Naast de nachten hadden we ook nog eens twee dagen geen stromend water, dus geen douche en geen wc. Hierdoor moesten we plassen in een gat in de grond,, erg down to earth dus.
Toch was niet alles vervelend, ee hadden een hele gezellige groep, met 4 Nederlanders, 2 Duitsers, 1 Zweed en 2 Engelse. We waren echt een leuke groep geworden. En doordat we geen internet hadden hebben we ons vermaakt met poolen, kaarten en kletsen bij het kampvuur. Helemaal niet vervelend! ;)
Uiteraard gingen we ook nog kanoën. In totaal hadden we 12 kilometer afgelegd, best wel een lang stuk doordat de stroming erg sterk was. De heen weg deden we er 45 minuten over, dat werd de terug weg toch wel ruim 3 uur. Op het eind waren we niet meer erg gezellig, vooral niet tegen elkaar hihi! Dat kwam vooral doordat we onze armen helemaal lam aan het werken waren en we eigenlijk niet echt vooruit kwamen... maar goed we hebben heb het gehaald, en al met al hebben we een onwijs leuke tijd gehad!

Helaas heeft Dewi besloten om nog iets eerder naar huis te gaan, dat betekend voor mij dat ik een maand alleen ga reizen voordat Danielle deze kant op komt. Ook dit is weer een hele uitdaging! Maar er reizen zoveel mensen alleen hier, dus dat gaat mij ook vast lukken! ;)

Er staat nog genoeg leuks op de planning, dus dat gaat helemaal goed komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Liefs Nikki

• 03 Februari 2014 - 07:34

Stef,Maris,Dimphy,Naomi:

Hoi Nikki, wat mooi om je zo te volgen... Mooi verslag. Jammer dat Dewi naar huis gaat, toch al knap zo lang van huis... Maar je komt onderweg vast weer iemand tegen. Je hebt het de afgelopen tijd gezien hoeveel mensen er op reis zijn met hun rugzak. Ongelooflijk daar hebben wij geen idee van. Jij gaat dat redden. We wensen je weer heel veel plezier en doe voorzichtig. We wachten je volgende verslag weer af. O.ja hier gaat alles lekker. Ga woensdag met mama een bakkie halen bij onze " oude buurtjes " Dikke kus van ons

• 03 Februari 2014 - 07:43

Petra:

Hey moppie,

Wat een heerlijke tijd maak je mee!
    Het is echt één groot avontuur!
    Wat mooi dat jongeren zo snel contact met elkaar maken.
    Jou kennende zitten er weer contacten bij voor het leven.
    En die maand alleen ga je makkelijk redden. In eerste instantie was je ook al van plan om alleen te gaan dus dat komt goed!!
    Heel veel plezier met Dewi nog de komende 7 dagen.
    Dikke smakkerd en ik hou van je!!

liefs mama

• 05 Februari 2014 - 11:27

Kel:

Zooo! Back to the basics! Knap hoor, ik zou het niet kunnen.. ;-) haha
    Leuk ook dat jullie steeds van die gemengde groepen hebben, en niet alleen Nederlanders. (Die zijn er al genoeg hier..;p)
    Spannend ook om starks alleen verder te gaan! Maar ook wel heel leuk. Dat was in het begin toch eigenlijk je plan, en zo heb je alles meegemaakt.
    Veel plezier met het volgende deel van je reis! Liefs Kelly

• 11 Februari 2014 - 19:35

John:

He Nikki hier dan eindelijk een reactie van je vader. Druk leven hé, dan schiet een snelle reactie er weleens bij in. Maar in mijn gedachten ben ik elke dag bij je hoor.
    Weer een prachtige belevenis achter de rug. En ja die douane, daar moet je maar mee leren leven.
    Inmiddels is het al weer de 11e februari en is Dewi onderweg naar ons koude kikkerlandje. Als ik zo je belevenissen heb gelezen hebben jullie samen een prachtige tijd gehad. Dit is een mooie ervaring die niemand jullie meer afpakt.
    Jij bent al weer op weg naar je volgende avontuur. Zal wel even wennen zijn zo zonder je maatje. Maar jou kennende heb je waarschijnlijk alweer een nieuwe reisgenoot gestrikt.
    Lieve Nik, ik wens je natuurlijk weer heel veel plezier met je nieuwe trip en ik hoor weer snel van je.
    Dikke kus van je vader, xxx