Vele nieuwe ervaringen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Vele nieuwe ervaringen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Vele nieuwe ervaringen!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

26 December 2013 | Australië, Adelaide

Week 2 en 3 op Nyroca zitten er alweer bijna op, de tweede week was echt ontzettend snel gegaan. Dit komt vooral door het enorme warme weer. Af en toe is het echt niet uit te houden, zo warm is het. Deze week was Steve weg vanwege werk op een andere locatie dus Dewi en ik hadden een lijst gehad met klussen die wij konden doen. We hebben zoveel mogelijk proberen te doen, maar door de hitte hielden we werken niet erg lang vol. Toch hebben we flink wat paaltjes kunnen schilderen, onkruid bestreden en gaten in de weg gevuld. Maandag en dinsdag was het nog wel uit te houden, het liep die dagen denk ik tegen de 30 graden aan. Maar woensdag, donderdag en vrijdag sloeg toch echt wel alles. Ik had niet gedacht dat het zo warm kon worden hier. Nadat we woensdag ochtend 2 uurtjes onkruid hadden gesprayd konden we het niet meer uithouden buiten. We hebben de rest van de dag doorgebracht in het huis van Steve. Daar valt het ten op zichte van ons huisje nog een beetje uit te houden. We hebben die nacht ook in zijn huis geslapen, wat ook erg warm was, maar toch iets beter dan de hitte en de muggen bij ons in huis. Voor mij was dat een enorme overwinning want twee kamers verder zat er namelijk een mega grote spin! Zo'n 13 cm groot!! Die midden in de nacht ook nog eens zijn plek had verlaten en nergens meer te bekennen was! Niet echt fijn om dan rustig je ogen dicht te doen. Ik heb Dewi dan ook flink gepest in mijn slaap. Blijkbaar heb ik haar een aantal keren in de nacht wakker gemaakt.
Wat ik me overigens niet meer kan herrineren.

Donderdag hadden we besloten om niet te werken, Steve had ons gezegt dat als het te warm werd dat we niets hoefde te doen, dus dat advies volgde we graag op. Nadat we al heet en bezweet wakker werden vonden wij het een goed plan om een openbaar zwembad te gaan zoeken. Het voelt namelijk voordurend alsof je in een sauna loopt. Gelukkig lag op 20 minuten rijden een heerlijk zwembad waar we donderdag de hele dag hebben doorgebracht. Na het zwemmen nog even naar het winkelcentrum voor de laatste kerst inkopen en toen weer terug naar de boerderij. Laura was naar haar vriend toe, en Steve was nog steeds weg, dus we waren alleen, op de honden en paarden na dan, op de boerderij. We hadden besloten om vannacht weer te proberen om in ons eigen huis te slapen, je eigen bed ligt toch het lekkerst. Maar toen we om 11 uur terug liepen naar ons huisje hadden we beide opeens niet zoveel slaap meer. We kregen namelijk de volgende sms van de lokale brandweer:

"CFS Bushfire Emergency Warning. A bushfire is burning near Uleybury take shelter now and listen to ABC radio or call 1300362361 for more information."

Jullie begrijpen dat wij daar wel even van schrokken. Uleybury is hier zo'n 8 minuten vandaan, we hadden niemand in de buurt aan wie we konden vragen wat we moesten doen. Nadat we nummer voor meer informatie hadden gebeld werden we niet echt gerustgesteld.
De vuurhaard was nog lang niet onder controle, maar hij ging in de zuid westelijke richting, gekukkig was dat in de tegenovergestelde richting van het huis. We hadden besloten om de meest belangrijke spullen bij elkaar te rapen en te overnachten in Steve's huis zodat we dicht bij een auto waren, mocht er wel wat gebeuren of veranderen. Omdat we het de vorige nacht zo warm hadden gehad hebben we het matras naar de woonkamer gesleept, daar is namelijk airconditioning. We hadden dus een minder warme nacht, maar wel een zeer gestressde nacht. Om 1 uur snachts vertelde het informatie nummer ons dat de vuurhaard onder controle was. Dit was een ervaring, die wat mij betreft, niet herhaald hoeft te worden.

Vrijdag was het weer een zeer warme dag. Na het voeren van de paarden kregen we een belletje dat er ergens in de achterste weides een dood paard lag. Of wij even wilde gaan zoeken waar ze precies lag. Dat was niet het fijnste klusje van de dag, maar het moest toch gebeuren. Dus wij op de quad er heen, de laatste weides moesten te voet, omdat het te stijl is voor de quad. En met dit weer kost dat best wel veel energie. Maar uiteindelijk hebben we haar gevonden, waarschijnlijk is ze door een slang gebeten. Ze lag er blijkbaar al een paar dagen, want ze was niet helemaal meer heel... smiddags kwam er een man met een graafmachine om haar te begraven, super zielig hoor!

Om een uur of 6 sloeg het weer ineens om, het begon super te waaien en de temperaturen zakte ook enorm, dat laatste vonden wij niet heel erg. Het is heel apart hoe het weer hier smorgens bloedheet kan zijn en smiddags een dikke storm met regen! Het heeft daarna de hele nacht flink gewaaid, wat ons weer extra werk bezorgde, door de omgevallen bomen en afgewaaide takken. Maar gelukkig hadden we eerst nog even weekend. Omdat we niet veel werk hadden verricht door het warme weer van door de weeks besloten we zaterdag en zondag nog een paar uur te werken, er waren namelijk nog wat klusjes die we moesten doen, poep scheppen enzo... gelukkig was het weer een stuk afgekoeld en was het niet erg om even wat te doen. Ondertussen was Steve ook weer thuis gekomen en zijn we zondag met z'n drieën naar de film gegaan! ;)
Maandag moest er helaas weer gewerkt worden, maar omdat Steve nog geen kerstcadeautjes had gekocht hadden we dinsdag vrij om te shoppen! Uiteraard vonden wij dat niet erg! ;) savonds nog even geholpen met de cadeaus inpakken en toen was het alweer woensdag: Kerstmis!!! Echt een onwijs raar idee dat het kerst was, het was bij ons ongeveer 30 graden. Overdag hadden we niet zoveel gedaan, maar savonds hebben Dewi en ik uitgebreid gekookt voor de familie. Voor het eerst in ons leven hebben we een kalkoen gemaakt! En hij was lekker!! Samen met gebakken aardappeltjes, salades, stokbrood en diverse soorten groenten hadden wij een lekker kerstmaaltijd op tafel gezet.
Het werd gekukkig door iedereen zeer gewaardeerd. Na het eten was het tijd voor cadeautjes. Wij hadden eigenlijk niet verwacht cadeautjes te krijgen, behalve dan die we voor elkaar hadden gekocht, maar we waren toch nog zeer verwend! Ik heb een super mooi horloge gehad van Dewi en heerlijke bonbons van Steve. We kregen zelfs cadeautjes van Laura en haar vriend! Een heerlijke douche set en een leuke dvd. Ook wij hadden voor iedereen een cadeautje gekocht. Al met al was het een zeer geslaagde kerst, heel anders dan thuis, dat zeker, maar zeker ook heel leuk!

Helaas doen ze in Australië niet aan tweede kerstdag, dus was donderdag voor ons gewoon een werkdag. We moesten ook meteen weer vol aan de bak, na een werkdag van 9 tot half 6, bomen sjouwen, schoonmaken, hooizakken maken en koeien opjagen waren we wel gesloopt! Ondertussen hebben we naast Jess nog twee paarden onder ons hoede gekregen, Bling en Bess. Bess is zwanger en kan elk moment haar veulentje krijgen. Hopelijk kunnen wij dat nog meemaken, dat zou wel een unieke ervaring zijn. De puppy's beginnen langzaam met lopen en gaan steeds vaker op onderzoek uit. Echt zo schattig. Ze groeien echt enorm snel, en worden alleen maar leuker en schattiger!

Zoals jullie lezen vermaken wij ons nog prima hier! Bedankt voor alle leuke berichtjes en kerstwensen!
Liefs Nikki

• 26 December 2013 - 12:46

Sharona Droog :

He meiden!
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen, het is echt hard werken.
    Ben me al aan het voorbereiden haha, en dat van die spin had je beter niet kunnen vermelden, weet niet of ik nu wel in het huis wil slapen ;-).
    Geniet er nog even van want de tijd vliegt!
    Alvast een heel goed nieuwjaar! En zie jullie snel!
    Xx Sharona

• 26 December 2013 - 19:57

Pera:

Hey lieverd.
    Mooi verhaaltje weer. Je hebt straks echt een compleet dagboek.
    Wat kan je schrikken van zo'n sms je van de brandweer he! gelukkig is alles goed gegaan. En dan dat paard.
    Wel een gek idee dat die gewoon dagen dood in de wei ligt. Kijken jullie wel uit voor die slangen. Vedrer rustig aan met die temperaturen hoor!
    En volgend jaar weer thuis kerstmis. Dit is al de vierde keer dat je het in het buitenland viert dametje! Oké daar waren we één jaar bij die telt niet :)
    Nou moppie als je dit leest dan liggen wij net weer lekker in ons bedje. Een fijne dag vandaag.
    Een dikke kus van mama xxxx

• 28 December 2013 - 18:33

John:

He Nik,

Leuk om al je belevenissen weer terug te lezen. We hadden via Skype natuurlijk al veel van je gehoord maar het is toch altijd leuk om het ook weer te lezen.
    Nog een paar dagen en dan voeren jullie oud en nieuw aan de andere kant van de wereld., Ik heb begrepen dat jullie een hotel in Adelaide hebben geboekt. Ik wens jullie heel veel plezier en een fantastische jaarwisseling. Niet met vuurwerk stunten hé!.
    Dikke kus XX

• 28 December 2013 - 22:16

Kelly:

Jeetje Nik, wat een verhaal weer! Zo hou je ons in ieder geval goed op de hoogte!
    Je bent nu ondertussen wel al erg lang weg hoor! Gaat snel he de tijd!
    Door al deze avonturen worden jullie wel heel zelfstandig en sterk.
    Kerst was raar, maar oud en nieuw gaat in de stad vast helemaal bijzonder worden! Dat maak je echt maar 1 x mee!
    Heeel veel plezier, en doe voorzichtig ;-)
    Love You!!! X X X