Nyroca - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Nyroca - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Nyroca

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 December 2013 | Australië, Adelaide

Na een gezellige en vooral relaxte week in de camper zijn we zaterdag 7 december met de camper naar de boerderij Nyroca gereden. Dit zal, als alles naar ons zin is, ons thuis zijn voor de aankomende maand. Na aankomst liet Steve, de eigenaar van de boerderij, ons ons onderkomem zien. Op een paar 100 meter van het huis staat een klein gebouwtje, hierin zijn twee slaapkamers en een woonkamer gebouwd. Na bijna 7 weken bij elkaar te hebben geslapen, zullen De en ik nu apart moeten slapen, zal wel even afkicken worden! :p naast het gebouw is een ander gebouw waar de keuken in zit, het is allemaal best wel heel groot, wat wel fijn is na de week in de camper. Dan is er nog een derde gebouw, daarin zit de douche en wc.. dat wordt dus flink wat heen en weer lopen, maar de temperaturen zijn hier goed, dus het is geen ramp om naar buiten te gaan. Nadat we onze spullen hadden overgebracht van de camper naar het huis konden we de camper wegbrengen. Steve reed voor ons uit, hij wist namelijk de route. We hebben de hele weg zonder navigatie gereden, maar dit keer was het wel handig dat we achter iemand aan konden rijden. Eenmaal aangekomen bij de afgeef plek, parkeerde Dewi de camper, er was nog 1 plekje, en wij vonden dat we hem niet midden in het pad konden laten staan. Dus heel logisch parkeerde we de camper onder het afdakje, naast andere campers. Voordat we de camper helemaal hadden geparkeerd kwamen er een man en vrouw schreeuwend naar buiten rennen.
Bleek dat we niet onder het afdakje paste. Oeps! Ze waren erg boos, en heel gemeen tegen ons. Gekukkig was Steve zijn auto aan het parkeren en kwam die ons te help. Op het moment dat hij er bij kwam werden ze ineens heel redelijk. Ze lieten de banden ietsjes leeg lopen zodat de camper terug gereden kon worden. Gekukkig viel de schade heel erg mee,, dus uiteindelijk was er niets aan de hand, maar het was wel even schrikken hoor! Nadat we de camper hadden afgegeven gingen we boodschappen doen, we mochten zelf bepalen wat we kochten, zolang het redelijk was. Steve betaalde onze boodschappen, omdat we tegen kost en inwoning werken. Erg handig hoor!
Savonds lekker gekookt en filmpje gekeken en daarna lekker onze bedjes ingedoken. Het is erg warm weer hier, wat uiteraard heel lekker is, maar helaas betekend dat ook dat er hier veel muggen zijn. Zondag ochtend werden we dan ook onder de muggenbulten wakker. Dat was wel even minder, maar voor de rest hadden weer een lekkere eerste nacht gehad.

Gelukkig is dit geen schapen boerderij, maar hebben ze vooral paarden. Naast de 8 paarden die Steve en Laura, zijn dochter, zelf hebben, staan er nog 37 andere paarden op het land. Mensen kunnen hier dus hun paard stallen. Naast de paarden hebben ze ook nog een stuk of 50 koeien. Ook hebben ze een mama en papa hond, die gisteren 5 puppy's hebben gekregen! Super leuk!!!

Omdat we in het weekend aankwamen hadden we de eerste twee dagen rust voordat we aan het werk moesten. Wel kregen we een rondleiding van de boerderij, met de truck zijn we langs de verschillende weides gereden. En meteen op onze eerste dag mochten Dewi en ik in de truck rijden! Super gaaf, omdat je off road rijd, rij je in een 4x4. Dat is toch wel even iets anders dan de wegen bij ons!

Maandag begonen we met werken. Om 8 smorgens zouden we beginnen met werken en heel fijn begonnen we ook gewoon om 8 uur! Niet meer wachten! Dat was voor ons wel een hele opluchting. De eerste werkdag bestond vooral uit zand scheppen uit de ene bak, in de kruiwagen doen en storten in de iets verder gelegen bak. Daarnaast hebben we geleerd hoe we op een quad moeten rijden! Heel leuk dat ons hier meteen alles wordt geleerd, in plaats van alleen de kut klusjes te krijgen. We werkten van ongeveer 8 tot 16 en daarna zat onze eerste werk dag erop.
Dinsdag stonden we op met flinke spierpijn en ik had flinke pijn in mijn heup. Ik had in tijden niet zoveel pijn gehad, ik kon bijna niet lopen, dus ik hield het werk ook niet zolang vol die dag. Smorgens hebben we wel nog wat hekken gemaakt. Geheel met zaag, handboor, 3 meter lange balken en flink wat ijzerdraad hebben we een mooi hek neergezet, tenminste een deel dan.. tot nu toe is het werk nog niet met de paarden, maar met alles wat we doen lopen de paarden om ons heen, sommige zijn erg nieuwsgierig, super leuk om zo bezig te zijn!

Woensdag had ik besloten om vooral rust te nemen om mijn heup de tijd te gunnen om weer beter te worden. Ik kon dus een beetje uitslapen, gelukkig hoefde Dewi ook niet de hele dag te werken, want voor de lunch gingen we naar het plaatsje Gawler. Dat ligt ongeveer een kwartiertje van One Tree Hill. Elke woensdag middag gaat Steve daar lunchen met vrienden. Dit keer nam hij ons mee, wat wij natuurkijk niet erg vonden. Na de lunch reden we door naar het plaatsje Freeling, in dit dorpje wordt een deel van de serie McLeods Daughters opgenomen. We hebben onder andere het Gungullan hotel gezien, waar we een biertje hebben gedroken, de truckstop en de windmolen en badkuip, die hierheen zijn verplaatst. Als die hard fan was dit wel het hoogtepunt van de dag! Daarna heeft Steve de omgeving een beetje laten zien. We zijn door de Barosso Vally gereden, die bekend staat voor de vele wijngaarden! Wat een mooi landschap heb je hier zeg, echt heel indrukwekkend!!

Donderdag voelde mijn heup gekukkig weer een stuk beter en kon ik weer werken. We hebben het hek verder gebouwd, en toen dat eenmaal klaar was zijn Dewi en ik begonnen met het schilderen van de balken. Het zijn er toch al gauw een paar honderd, dus dat is wel even een flink klusje. Gelukkig zijn de temperaturen hier flink omhoog gegaan deze week dus verven is geen rotklus, helemaal met het uitzicht dat we hier hebben.

Elke dag beginnen we om 8 uur met werken. En elke dag is het toch wel iets moeilijker om ons bed uit te komen.. Vrijdag ochtend hadden we onszelf uit bed gesleurd, gekukkig kwam het weekend er bijna aan. Maar die dag had Steve hele andere plannen op de planning staan. Eerst zijn we naar het gemeentehuis gegaan, hij is namelijk bezig om 6 huizen te bouwen, de plannen en ontwerpen moesten ingeleverd worden voor toestemming. Naast het boerderij leven heeft Steve nog vele andere projecten lopen waarmee hij veel geld verdient. Eens in de zoveel tijd wordt hij opgebeld dat ze hem nodig hebben bij een klus. Dan is hij 6 tot 10 dagen van huis om ergens midden in Australië te gaan werken. Hij verdient dan ongeveer 600 dollar PER DAG!! Ook deze week kreeg hij een belletje. Zaterdag vertrekt hij om 6 dagen te gaan werken, helaas mist hij dan zijn eigen kerstfeestje voor de paarden meiden, maar hij is gekukkig wel optijd terug voor Kerstmis.

Voor de rest hebben we een rustige vrijdag gehad. We hebben voor de aankomende week boodschappen gedaan en hebben alles versierd voor de kerst-barbeque van zondag.
We hebben een zeer relaxt weekend gehad, zaterdag lekker geshopt, kerstcadeautjes en wat extra korte broekjes gekocht. Op 1 kort broekje met dit weer kan je natuurlijk niet leven!

Zondag even wat taarten gebakken en verder lekker rustig aangedaan. Om 5 uur zou het feestje beginnen, we vonden het in het begin wel erg moeilijk, omdat we niemand kende, maar het viel allemaal reuze mee. Iedereen was heel aardig, wat overigend voor de meeste Australiërs geld. We hebben lekker gegeten, gedronken en gekletst met iedereen. In de twee maanden dat we nu in Australië zijn hebben we bijna geen alcohol gedronken, het is namelijk erg duur. Tijdens het feestje ging de drank erg snel, we zagen hem aan het eind van de avond dan ook wel goed zitten...

Ondanks dat Steve nu niet op de boerderij werkt moeten wij wel aan het werk. We hebben een lijst gekregen met werkzaamheden voor de aankomende week. Omdat het deze week erg warm gaat worden, woensdag 44 graden, hadden we besloten om maamdag weer een deel vzn de palen te schilderen. Het zou namelijk vandaag nog niet heel warm worden. Van 9 tot half 1 hebben we geschilderd en toen vonden we het wel mooi geweest. Deze minder warme dag was voor ons toch wel heel erg heet. Het zweet gutste van ons rug en de zon brande flink op onze lichamen, gelukkig hadden we beide een hoed gekocht, zodat de zon niet direct op onze hoofden zou schijnen.

Tijdens het schilderen kreeg ik toch wel even de schrik van mn leven. Heel rustig zat ik op de grond de onderkant van de paal te schilderen toen ik in mijn ooghoek iets zag bewegen. In eerste instantie dacht ik dat het een vlieg was die op de paal zat, maar toen ik beter keek was het een MEGA GROTE SPIN!!!! Ik had nog nooit zo'n groot eng beest van zo dichtbij gezien. Uiteraard probeerde ik gillend en wel weg te komen van de paal, wat nogal moeilijk was doordat ik op de grond zat. Dewi lachte me ondertussen keihard uit,, na die ervaring was het palen schilderen toch iets minder rustgevend.
Na de lunch stond er voor ons iets erg leuk op de planning. We gingen namelijk Jess uit de weide halen. Jess is het paard van Steve, maar omdat hij al wat ouder wordt is ze al een lange tijd niet meer bereden. Voor de aankomende 4 weken zal Jess ons paard zijn. Dat vonden we natuurlijk helemaal niet erg! Uiteindelijk waren we naar deze boerderij gekomen vanwege de paarden. Nadat we Jess uit de weide hadden gehaald, wat niet zonder slag of stoot ging, de weide lag namelijk best wel ver en we moesten langs een groot aantal andere paarden die het leuk vonden om ons even te pesten, dus na een aantal keer bokken en vlucht pogingen hadden ee haar eindekijk waar we haar wilde hebben, in het wasgebied. Samen hebben ee haar even een goede wasbeurt gegeven en lekker geborsteld. Daarna mocht ze naar een weide die iets dichter bij ons ligt, wat voor ons wel wat handiger was.

Helemaal blij met het resultaten wilde we uit de weide lopen, begint ze me toch een partij te rollen in het zand!!!! Weg mooie schone huid en goed geborstelde vacht.. Deze week gaan we haar wat beter leren kennen en is kijken of we een keer een rondje op haar kunnen rijden! ;) De puppies hebben sinds vandaag ook hun oogjes open! ;) Helemaal leuk!

Verder gaat het tussen mij en Dewi nog erg goed, we vermaken ons samen prima! Ik wil iedereen even een hele fijne kerst toewensen en een gelukkig 2014!

Liefs Nikki

• 16 December 2013 - 08:56

Mama:

Leuk stukje weer Nik.
    Gelukkig had de camper geen schade! En fijn dat Steve er bij was. Niemand hoeft zo te keer te gaan.
    En hoe is het snachts met het naar de toilet gaan? Zitten er dan geen mega spinnen op de pot?
    Fijn dat je heup weer iets beter wordt.
    Zoveel palen schilderen in de snik hete zon. Ik neem mijn petje voor jullie af hoor en nu wel 44 graden.
    Hier is het koud en winderig en bij jullie....pppffftttt.....
    En fijn dat jullie eindelijk met paarden kunnen werken.
    Toen ik vanochtend hoorde dat jullie alle twee een eigen paard gekregen hadden voor de komende maand is jullie geluk vast compleet.

En DE MAN DIE JOU WEET TE VEROVEREN heeft een makkie. Schilderen, hekken in elkaar zetten, taarten bakken, campers berijden, kerst barbecues regelen....niet te geloven.
    Alleen één dingetje.......HIJ MOET WEL SPINNEN DURVEN VANGEN!!!

Dag lieverd tot horens. Hou van jou!!! Geef Dewi ook een dikke knuffel. x

• 16 December 2013 - 12:07

Jacqueline:

Hoi Nikki
    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven.Je beleefd veel zeg! Leuk joh dat er puppies zijn.
    Knap hoor dat jullie zoveel werk verzetten in de snikhete zon!
    Veel succes verder en vooral ook genieten hè.
    liefs Jacqueline

• 16 December 2013 - 13:46

Saskia:

Ha die Nikki! Wat een heerlijk berichtje weer! Hard werken, dat wel! Maar geweldig dat jullie zo'n leuke plek hebben gevonden om een maand te wonen. Super! En je wordt ook zo handig! K heb hier ook nog wel een schuurtje wat een likje verf kan gebruiken ;-) We wensen jou een hele fijne en bijzondere Kerst die je niet snel zult vergeten. En natuurlijk vast een heel avontuurlijk 2014!!! Liefs, Saskia, Richard, Milan, Tije en Fenna XXX

• 16 December 2013 - 14:04

Helen:

|||Hai Nik, leuk verslag hoor, ik moet wel erg lachen om wat jullie allemaal doen! supervrouwen, voor niks en niemand bang goed hoor!!Goed insmeren he met die 40% trek ik hier maar alvast mijn moonbootsen aan......Groetjes, Helen

• 16 December 2013 - 18:28

Stef,Maris, Dimphy En Naomi:

Hoi lieve Nikki, wat een top meiden zijn jullie. Tijdens het lezen van je verhaal merk ik dat jullie nu wel bij een hele leuke boer zitten, die echt iets met jullie op heb. Man met een hart. Leuk om weer te lezen hoe jullie met elkaar alles ondernemen. Petje af, o.nee laat maar op met die hitte. Namens ons wensen we jullie ook hele fijne dagen. Dikke kus

• 16 December 2013 - 18:37

John:

He kanjer van me,
    Leuk weer zo'n mooi verhaal van je te lezen, je lijkt wel een schrijfster.
    Goed dat Steve bij jullie was met die camper. Voortaan eerst maar even kijken naar de hoogte lijkt mij.

Goed ook dat jullie een hoed hebben gekocht want voor je het weet hebben jullie een zonnesteek en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Lekker rustig aan deze week en natuurlijk niet te veel (bier) drinken hé!
    Dat spinnetje kun je ook rustig laten lopen die is namelijk lang niet zo snel als jij maar ik snap wel dat je even schrikt als je die in je ooghoek ziet bewegen.
    Klamboetje denk voor de muggen?
    Komt allemaal wel goed.
    Lieve schat veel plezier de komende week en we spreken elkaar weer snel.
    xxx