Hello 2014!! Bye Bye Nyroca - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Hello 2014!! Bye Bye Nyroca - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Hello 2014!! Bye Bye Nyroca

Blijf op de hoogte en volg Nikki

06 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Jeetje wat gaat de tijd hier snel zeg, we zijn al meer dan 11 weken van huis, en we hebben al zoveel gezien en gedaan! Zoveel nieuwe ervaringen en indrukken opgedaan, en we zijn nog lang niet klaar!!

Doordat we met kerst een dag vrij hadden, hebben we het weekend doorgewerkt. Steve vertelde ons doodleuk dat we zaterdag ochtend om 6 uur zouden beginnen, ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar helaas voor ons was hij serieus. We hoefde gelukkig maar een aantal uurtjes te werken, we begonnen om 6 uur zodat de zon nog niet op was en de temperaturen nog een beetje dragelijk waren. We hadden een lek gevonden in een van de ondergrondse pijpen, en dat moest gefixt worden. Dat was dus heel erg veel graafwerk, in een bodum die erg hard was, niet echt een al te fijn klusje. Gelukkig konden we na het werk zo ons bedje weer inrollen, om nog een paar uurtjes bij te slapen! Zondag hoefde we alleen maar auto's te wassen, bikini aan en gaan met die banaan! ;) Lekker aan ons kleurtje werken tijdens werktijd, niet verkeerd!

Voor maandag hadden we een excursie geboekt. Vlakbij Adelaide ligt Kangeroo Island. Het is het derde grootste eiland van Australië, 155 km lang en 55 km breed. Om kwart over 6 moesten we verzamelen bij het busstation in Adelaide, we moesten dus kwart over 5 al van huis weg! Daar bracht een bus ons naar de ferry, wat nog ongeveer anderhalf uur rijden was, toen nog 55 minuten met de ferry en toen waren we eindelijk op het eiland.
Eenmaal op het eiland aangekomen zijn we met een groep van ongeveer 40 man in een bus het eiland door gereden! Op dat moment voelde we ons wel even een super toerist, maar goed, af en toe moet dat kunnen toch?! We hebben veel verschillende en indrukwekkende dieren gezien, met toch wel het meest bijzondere de zeehond. Op een afgezet strand lagen ze heerlijk te zonnen, met ze honderden naast elkaar, echt een heel mooi gezicht! Ze liggen drie dagen op het strand, en gaan dan weer drie dagen opjacht naar eten. We konden super dichtbij komen, maar omdat ze beschermt zijn in dit gebied word er strikt in de gaten gehouden dat niemand te dicht bij komt. Naast de zeehonden hebben we ook koala's en kangeroos gezien. Verder zijn we door nationale parken gereden met ontzettend mooie natuur. Ook zijn we nog even gestopt bij de Remarkable Rocks. Dit zijn rotsen die tot stand zijn gekomem door de combinatie van wind en het water, daar hebben De en ik even een kleine fotoshoot gehouden, wat leidde tot heel veel lol! Na veel gezien te hebben van het eiland zijn we terug gereden naar de ferry en kwamen we kwart over 10 weer aan op het start punt. Op dat moment zaten we er al flink doorheen, mede doordat we beide erg nodig moesten plassen. Met Steve hadden we afgesproken dat hij ons zou ophalen, maar pas na drie kwartier wachten was hij er eindelijk. Dat was wel even een tegenvaller. Uiteindelijk waren we 12 uur snachts weer thuis. Het was een zeer lange dag, maar ook wel erg geslaagd!

De volgende dag was het alweer oud jaars dag. We hadden besloten om voor deze feestdag niet op de boerderij te blijven maar de stad in te gaan. Steve had van te voren al gezegt dat hij er niet veel aan zou doen, en er zou hier sowieso geen vuurwerk worden afgestoken, vanwege bosbrand gevaar. Dus hadden we een hotelletje midden in het centrum van Adelaide geboekt. Na een ochtendje werken bracht Steve ons naar het station zodat we nog wat tijd hadden om wat van de stad te zien. Na een tijdje rond gewandeld te hebben in Adelaide zagen we wel heel veel chinese tekens, blijkbaar waren we zo Chinatown in gelopen! ;) Helaas gingen de meeste winkels rond 4/5 uur dicht, dus hebben we sushi en wijn gehaald en in het hotel nog even gerelaxed. Om half 9 zijn we naar het Elder park gelopen, daar was live muziek en er zou vuurwerk worden afgestoken. Overal zaten mensen en bij het podium werd er lekker gedanst, uiteraard deden wij daar aan mee.

Om 9 uur werd een eerste vuurwerk show afgestoken. Dit was vooral voor de kleinere kinderen, deze show was al erg indrukwekkend, dus we kregen steeds meer zin in het 12 uur moment! Na de show van 9 uur gingen veel gezinnen naar huis, en duurde het nog maar drie uur totdat het 2014 was!! Het vuurwerk om middernacht was ook echt onwijs mooi! Heel veel en heel groot! ;) Super mooi om een keer mee te maken.

Na het vuurwerk liep iedereen meteen het park uit. In Australië is het blijkbaar normaal om niet lang na te feesten, dus voor ons werd het dit jaar geen 5/6 uur maar lagen wij rond 1 uur alweer in ons bedje! Toch vonden we dat niet al te erg, want we waren gesloopt, het (zware) werk en alle nieuwe ervaringen maakt je toch moeier dan je denkt. Gelukkig mochten we een uurtje later uitchecken, konden we lekker een beetje uitslapen. Maar om 9 uur werd er ineens op de deur gebonkt dat we het hotel moesten verlaten vanwege ons gedrag de vorige nacht. Wij waren uiteraard best wel verbaasd want wij waren al erg vroeg in dromenland. Na best wel geprotesteerd te hebben ging hij de meneer halen die had gezegt dat wij door de gangen hadden gerend en een aanvaring met hem hadden gehad. Uiteraard zij hij meteen dat wij dat niet waren, maar toen waren we klaar wakker... Dat was niet een heel fijn begin van het nieuwe jaar maar het leverde ons wel een gratis kop koffie op.

1 januari hadden we lekker nog een dagje vrij, maar de dagen daarna moest er gewoon weer gewerkt worden. Zaterdag kwam Sharona aan op de boerderij. In de eerste week van onze reis hadden we elkaar ontmoet in de Australian backpackers groep. De aankomende twee weken komt zij op de boerderij werken. Wij gaan dinsdag weg dus we kunnen gezellig nog even een paar dagen samen werken.

Omdat Sharona en ik allebei groot fan zijn van de serie McLeods Daugters, en Dewi niet echt, zijn we zondag met ons tweeën de tour gaan doen. Dit was echt ontzettend gaaf!! Ik keek hier al een hele tijd naar uit en nu kon ik dan eindelijk zien waar de serie was opgenomen en hebben we alle bekende en onbekende plekjes gezien. De tour was met twee andere mensen, dus het was bijna een prive tour! We zijn eerst naar Drovers Run geweest, toen naar het Gungellun hotel en als laatst naar Wilgul. Voor degene die de serie kennen weten vast waar ik het over heb!

Na een super leuk weekend te hebben gehad moesten we nog twee dagen werken, en dan zit onze tijd op de boerderij er alweer op. Vanavond hebben we lekker gebarbequed als afsluiter op ons verblijf. We hebben een ontzettende leuke en leerzame tijd gehad hier, maar zijn ook wel weer toe om onze reis te vervolgen. Onze volgende stop is Melbourne, daar gaan we even heerlijk een weekje bijkomen voordat we een tour gaan doen in Nieuw Zeeland.

Iedereen nog een gelukkig nieuw jaar toegewenst! Hopelijk wordt het voor iedereen het jaar dat je voor ogen hebt.

Liefs Nikki

• 06 Januari 2014 - 11:47

Petra:

Wat een heerlijke vent die Steve, werken op zaterdag omdat jullie een kerst dag vrij hadden. En dan jullie later nog drie kwartier laten wachten. Ik geloof dat het goed is dat jullie weer doortrekken en eens vakantie gaan houden. En dan die hotel eigenaar wat een vreselijke vent. Jullie zijn al snel tevreden he met een bak koffie! Ach zo leren jullie er ook weer van! En nu dan op naar Sarah en haar vriend. Na eerst morgen nog een ochtend werken (niet te hard he) En lekker new zeeland gaan bekijken. Heel veel plezier schat en we spreken elkaar weer snel. liefs mama

• 06 Januari 2014 - 12:09

Jacqueline:

Hoi Nikki
    De allerbestee wensen voor het nieuwe jaar!!
    Leuk joh om dat mee te maken dat vuur werk in australie. En nu even lekker bij tanken, geniet maar lekker van een weekje rust. En dan naar nieuw zeeland echt top!!
    Veel plezier nog hè.
    liefs Jacqueline

• 06 Januari 2014 - 22:19

John:

He Nik, hier even een berichtje van mij vlak voordat ik mijn bed in ga met je moeder. Je hebt weer duidelijk op je "schrijfstoel" gezeten, wat weer een mooi uitgebreid verhaal! Je zult wel blij zijn dat het werk bij Steve er op zit. Vaak hard werken maar ik lees ook dat jullie een mooie tijd hebben gehad.
    Nu even een week bijtanken in Melbourne. Is het daar ook nog zo warm? Wel smeren blijven hé.
    Daarna met de plane naar Nieuw Zeeland, weer een hele nieuwe ervaring. Jullie gaan een tour maken dus zullen jullie weer van alles gaan beleven en zien.
    Vuurwerk bij ons viel een beetje in het water (druilerig regentje) maar het was wel gezellig bij Ellen en Ruud.
    Geniet van je vrije week, groeten aan Dewi en we spreken elkaar weer snel.
    xxxx

• 07 Januari 2014 - 09:39

Saskia :

Heee wijffie, dat klinkt allemaal weer geweldig. Jammer dat je niet uit kon slapen op nieuwjaarsdag, maar dat mag vast de pret voor de rest van het jaar niet drukken. Superleuk om weer je verhaal te lezen. Wat maken jullie een hoop leuke dingen mee! En wij maar ploeteren hier ;-) We wensen je een fantastische tijd in Nieuw-Zeeland, geniet van al het moois daar! Wij willen heel graag een keer terug, maar tot nu toe (!) is het er nog steeds niet van gekomen. Dus... geniet ook een beetje voor ons. Ikzelf heb destijds een helihike gedaan over de gletsjer en bunjee op het zuidereiland.... Waaaanzinnig. K Zou het nu nooit meer doen, schijterd als ik nu ben. Haha! Meis, geniet volop, en we kijken weer uit naar je volgende verhaal. Liefs van ons uit Brabant xxxx