Reis naar Sydney - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Reis naar Sydney - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Reis naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Nikki

24 Oktober 2013 | Nederland, Onderdijk

Zo, daar gingen we dan. Dinsdag 22 oktober 2013 om ongeveer kwart voor 10 vertrokken we naar schiphol. Om 11 uur werden we verwacht te verzamelen bij de incheckbalie. Hier kregen we samen met de 26 andere groepsgenoten wat meer informatie over de vlucht. Na het inchecken, wat allemaal erg soepel verliep, komden we nog even een kopje koffie drinken voordat we echt afscheid moesten nemen. Het afscheid was wel moeilijk maar verliep gelukkig zonder al te veel tranen. Nadat we rond 1 uur door de douane gingen konden we eigenlijk ak heel snel boarden. Daar leerde we ook meteen een deel van de groep kennen. Het zijn allemaal erge leuke mensen met alleemaal dezelfde droom, een reis maken door Australië en Nieuw Zealand.
De eerste vlucht was meteen ook de langste. Van Amsterdam naar Bangkok deden we in ongeveer 11 uur. In Bangkok mochten we even het vliegtuig uit, want die had wat meer benzine nodig om ons naar Taipei te brengen. Op de eerste vlucht kon ik niet in slaap komen, gekukkig lukte me dat wel op de vlucht van Bangkok naar Taipei, helaas duurde dat maar even, omdat de vlucht 'maar' drie uur duurde. Iedereen was daarom erg blij dat we een hotelkamer hadden in Taipei. Door het weinige slapen en het grote tijdsverschil waren we allemaal super moe.
Om half 3 lokale tijd kwamen we aan in het hotel, waar we om half 9 weer op zouden worden gehaald. We hadden dus de mogelijkheid om even bij te slapen, dat hebben we dan ook even goed gedaan. Ook was er de mogelijkheid om even te zwemmen, maar na even gedoucht te hebben, die overigens op kleine chinese mensjes hoogte was gemaakt, en lekker te hebben geslapen hadden we geen puf meer om de zwemmen. Om 23.00 vlogen we dan eindelijk naar Australië! Deze vlucht duurde 9 uur, en ging een stuk sneller dan de eerste vlucht.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld nog even door de douane, wat verbazingwekkend heel vloeiend ging, en we waren officieel op Australische bodem.
Deze week zullen we deelnemen aan een introductie week. Daar zal ik in het volgende berichtje over vertellen.
Ik ga nu even genieten van mijn jetlag.
Liefs Nikki

• 24 Oktober 2013 - 10:42

Lisa:

Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet van alles! En goodluck met de jetlag!

• 24 Oktober 2013 - 10:52

Kelly:

Fijn dat je veilig geland bent aan de andere kant van de wereld!
    Leuk ook dat die groep gezellig is! Geniet er van Niks! XXXX

• 24 Oktober 2013 - 15:05

Petra:

Hey Nik leuk nu al wat over je reis te lezen. Gelukkig is alles soepeltjes verlopen en ben je nu eindelijk in Australië het land waar je al heel lang heen wilt aan gekomen. Wel gek hoor dat je zo ver weg zit en we gewoon met elkaar kunnen appen. Maak maar heel veel waarbenjij stukjes zodat je misschien ver weg bent maar toch weer heel dichtbij. Hé meis ik hou van je xxxxxx mama

• 24 Oktober 2013 - 15:12

Mike:

Hee Nik!
    Eindelijk ben je er! super vet!
    Ik zag al wat foto's op je facebook. echt leuk!
    veel plezier deze week met de groep.
    xxx Mike

• 24 Oktober 2013 - 21:45

Mama:

Op de dag van je vertrek had je ook nog een kaartje van buurtjes Warnaar gehad. Wou ik je nog even zeggen xxxxx