Het vervolg op onze avontuurlijke camper reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Het vervolg op onze avontuurlijke camper reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Het vervolg op onze avontuurlijke camper reis

Blijf op de hoogte en volg Nikki

08 November 2013 | Australië, Melbourne

Het is zaterdag 2 november, we zijn nu 12 dagen verder, een normale vakantie zou nu ongeveer ten einde lopen, maar bij ons begint het eigenlijk pas net. Gister zijn we dus aangekomen in het plaatsje Merembula. Dit plaatsje ligt aan de oost kust van Australië en een aantal uur rijden rechts onder Canberra. Elke dag rijden we ongeveer 3 uur, tenzij we een camping voor meerdere dagen hebben geboekt.

Op deze camping blijven we ook twee dagen. Vandaag zijn we het plaatsje Eden in gegaan. We hadden gehoord dat er een whale festival zou zijn, dus we wilden wel even een kijkje gaan nemen. Eenmaal aangekomen in Eden was er een plein gevuld met mensen en waren er een aantal kraampjes opgezet, het was een soort marktje. We moesten een stuk de berg oplopen om bij een uitkijkplek te komen om de walvissen te spotten. Daar stond al een groepje mensen en ook twee mannen die verstand hadden van walwissen en een aantal verrekijkers mee hadden. Na een tijdje te hebben gewacht kregen wij ook even de verrekijker, en daarmee hebben we echte walvissen gespot! :) Ze waren helaas iets te ver voor foto's maar het was evengoed erg speciaal.

Zondag zijn we door gereden verder naar het zuiden. Na ongeveer drie uur rijden hebben we de camper op een rustplaats gezet, we vonden het wel eens tijd om eens te proeven hoe het echte camperen is. Nou daar hebben we ons wel even in versgist zeg. Op de rust plaats was niets meer dan een hele koude en vieze wc, en een picnic tafel.
Maar omdat het de hele dag en avond had geregend konden we niet uit de camper. Gelukkig had iedereen een boek mee of wat tijdschriften, dus we kwamen de dag wel door. Helaas was de camper heel erg afgekoeld door de regen, dus snachts was het heel erg koud. Al met al was het een beetje een baal dagje, maargoed we maken zoveel leuke dingen mee, dus dan is zo'n dagje niet zo erg.

Na deze dag en nacht op de rustplaats hebben we besloten om maar weer een camping te boeken. Niet alle campings zijn zo duur, dus we zochten een iets minder dure uit op de weg naar Melbourne. We kwamen uit in het plaatsje Sale. Gelukkig scheen de zon weer en hadden we voor niet al te veel geld een mooie staan plaats. Er moesten weer boodschappen gedaan worden en we hebben even geshopt. Verder hebben we genoten van het mooie weer! :)

Dinsdag zijn we verder gereden naar Phillip Island. Van een aantal camping gasten in Sale hadden we gehoord dat je daar veel Australisch wildlife kon spotten, en we vonden het wel leuk om weer iets te ondernemen. Eerst hadden we even de camping gezocht waar we savonds zouden staan. 40 minuutjes voor Phillip Island zij de Tom Tom dat we onze bestemming hadden bereikt. We kwamen uit in een of ander trailerpark, het was erg vies en eng, maar we hebben toch besloten om er een nachtje te gaan staan. Na in te hebben gecheckt zijn we door gereden naar het eiland. Eerst gingen we naar een soort dierentuin, alleen waren hier alleen maar dieren die in Australië leven.

We hebben allerlei soorten dieren gezien, waaronder de Kangeroo, Koala beer en de Tasmanian Devil. Ook zijn we op de foto geweest met de koala en de kangeroo. Heel erg speciaal om zo dicht bij deze dieren te komen. Later op de dag zijn we door gereden naar een plek waar je zeehonden kon zien, helaas konden wij ze niet spotten. :( maar de uitzichten zijn ontzettend mooi, dus alleen dat maakte de tocht al de moeite waard.

Daarna zijn we door gereden naar de plek waar de pinguïns uit de zee zouden komen om de nacht door te brengen op het strand en in de duinen. We hadden gehoord dat dat heel spectaculair was, dus we vonden het wel leuk om dat een keertje mee te maken, het was wel een beetje duur, maarja, hoe vaak zie je een kolonie van ongeveer 300 dwerg pinguïns uit het water komen! Het was echt een heel mooi en grappig gezicht, in groepjes van 20 of meer kwamen ze voorzichtig uit het water. Langzaam liepen ze het strand op om vervolgens in de duinen omhoog te klimmen. Wij zaten tegen de duinen aan, en konden alles heel goed bekijken. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden, omdat dat slecht is voor de ogen van de pinguïns. Savonds zijn we terug gereden naar de enge camping om ons ena laatste nachtje in de camper door te brengen.

Woensdag zijn we onder Melbourne heen gereden naar het plaatsje Geelong. De camper moest donderdag in het westen van Melbourne ingeleverd worden, dus dat kwam wel goed uit. Woensdag was het heel warm weer, en gelukkig was er op de camping eenbuitenzwembad. Dewi en ik hebben even een duik genomen en even lekker van het zonnetje genoten, terwijl Linda op zoek was naar haar volgende hostel in het centrum van Melbourne. Savonds hebben we geprobeerd om al het eten dat we over hadden op te eten, dus we hadden een lekkere avond voor de boeg. Na het laatste nachtje in de camper hebben doorgebracht was het tijd om de camper schoon te maken en de backpacks weer in te pakken. Met een uurtje zaten we in Melbourne om de camper weg te brengen, daarna hebben we een taxi gepakt naat het station (die tassen waren toch iets te zwaar om lang mee te lopen). Op het station moesten we afscheid nemen van Linda, zij zou vanaf hier haar eigen weg volgen. Wij namen de trein richting Fentree Gully, wat is gelegen in het oosten van Melbourne. Na twee treinen te hebben genomen werden we opgehaald door Sarah, een vriendin van Dewi. Haar ouders vonden het goed dat wij een weekje bij hun kwamen logeren. Wat heel erg lief is, want ze kennen ons helemaal niet! We werden erg gastvrij ontvangen, ik weet zeker dat dit een hele gezellige week gaat worden.

Voor zover ons avontuur in de camper, het waren erge gezellig en leuke 10 dagen, we hebben veel gezien en gedaan. Nu is het tijd voor de volgende fase van ons avontuur. Gelukkig hoeven we niet meer elke ochtend en avond de camper te verbouwen om een bed te creëren! Dat is iets wat ik zeker niet ga missen!

Liefs Nikki

• 08 November 2013 - 08:12

Petra:

Hé wat is dat Boontje met de Taxi?? Zijn jullie nou back packers of niet ;)
    Leuk verhaal weer. Heel veel plezier bij Sarah, rust maar lekker uit voordat het werk op de boerderij begint. liefs mama

• 08 November 2013 - 08:17

Helen:

Haha Tja camperen ,ik denk dat iedereen dat wel op zijn eigen manier beleefd maar hee je komt wel op leuke plekjes he!!Fijn nu effe douchen zacht bed en weer genieten! dikke knuf helen

• 08 November 2013 - 08:59

Lisa:

Heerlijk wakker worden met mooie foto's en verhalen!

• 10 November 2013 - 10:31

John:

He Nikki, eindelijk weer slapen in een normaal bed, zal wel weer ff lekker zijn. Campertje is wel leuk maar ook een beetje behelpen natuurlijk.
    Maar ja, hij is in ieder geval schadevrij ingeleverd en dat is al heel wat, ha ha.
    Zo te lezen hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt. Straks naar jullie eerste echte "werkplek". Misschien wel midden in de bush, slapen op een houten bedje met een matras van stro en hooi, geen stromend water en verwarmen met een kampvuurtje, spinnen, slangen en allerlei ander ongedierte. Leuk hoor Australië!!!!
    Nee hoor, geintje, zal vast wel een beetje luxe zijn. Maakt niet uit als je maar plezier hebt.
    Geniet nog even van de luxe van Melbourne en tot gauw.
    Dikke kus van papa

• 12 November 2013 - 13:44

Kel:

Mooi verhaal weer Nik! Wat leuk dat je al die bijzondere beesten daar van zo dichtbij kan zien!
    Veel plezier komende week in dat huis, goed geregeld hoor!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje. Liefs Kelly