Weekje Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu Weekje Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Boon - WaarBenJij.nu

Weekje Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 November 2013 | Australië, Melbourne

Zo, we zijn alweer een weekje verder, en afgelopen week hebben we doorgebracht bij de vriendin van Dewi. Donderdag zijn we aangekomen in Ferntree Gully. We mochten een week bij haar in huis komen, ze heeft echt een super aardig en lief gezin. Iedereen is heel open en vriendelijk, en dat maakt het allemaal wel wat makkelijker. Sarahs ouders zijn vanuit Ierland naar Australië verhuisd. Ze hebben dus een heel sterk accent, en af en toe is dat best wel moeilijk te volgen.

Donderdag avond moest Sarah naar school, wij gingen mee want het lag midden in de stad. Terwijl Sarah haar lessen volgde gingen Dewi en ik even de stad verkennen. Iedereen was super erg opgetut met een vaag hoedje op hun hoofd, ook waren er heel dronken mensen op straat. We snapte niet helemaal wat er aan de hand was, want het was gewoon een donderdag avond. Het bleek dat er een groot evenement was met paardenracen. Het was de dames avond, vandaar de korte jurkjes en opgetutten dames. Toen we thuis kwamen heeft Sarah nog voor ons gekookt en toen zijn we lekker naar bed gegaan. We hadden verwacht heel lekker te slapen na 10 dagen in de camper te hebben geslapen, maar helaas viel dat een beetje tegen. We sliepen met zn tweeën in een twijfelaar, dus elke keer als ik me omdraaide lag ik zo een beetje op Dewi. Aangezien we allebij nogal veel draaien snachts was het niet zo'n succes!

Vrijdag hebben we een lekker lui dagje gehad. Eerst lekker uitgeslapen, nadat Sarah naar haar werk ging is Dewi in haar bed gekropen, dus we hebben in de ochtend erg goed geslapen. Daarna hebben we lekker films gekeken, savonds lekker met zn drieën uit eten geweest en toen ouderwets monopolie gespeeld! :)

Helaas moest Sarah veel werken deze week dus De en ik hebben ons samen een beetje vermaakt. Zaterdag zijn we naar de mall geweest. Even lekker geshopt en savonds verder niets gedaan.

Zondag nam John, de oudste broer van Sarah, ons mee naar Dandenong Range Nationalpark. Er zijn hier overal nationale parken, deze stond bekend om zijn kaketoes. Eerst hebben we even gewandeld, maar omdat alles omhoog liep waren we daar snel klaar mee. Daarna hebben we de kaketoes gevoerd. Je kon wel merken dat ze aan mensen gewend waren, want ze vlogen zo maar op je schouders. Ze zijn hier een stukje groter dan in Nederland en dus ook iets zwaarder. Af en toe vlogen ze met zn alle in een keer omhoog, op de een of andere manier was er iets dat ze aan het schrikken maakte. Dat gebeurde ook toen er eentje op mijn arm zat, terwijl ze opvlogen sloeg hij een van z'n vleugels super hard tegen mn gezicht aan, dat deed nog best wel pijn! ;)
Toen de vogels uit gegeten waren zijn we door gereden naar Skyhigh View. Eerst moesten we nog een stuk onhoog rijden met de auto, maar het was zeker de moeite waard. Vanaf dit punt kon je heel Melbourne zien, het is echt een super grote stad. Alles is heel wijd opgezet dus je kon duidelijk de bekende punten zien. Savonds hebben we nog even bij de ouders van Sarah gegeten.

Ze hadden een heerlijke maaltijd voorbereid. Na het eten kwam Johnny, de vriend van Sarah ons halen. Vanaf zondag nacht zouden we slapen in het huis van zijn grootouders. Hij en Sarah paste deze week op het huis, dus voor ons was het ook wel even leuk om dat te zijn. Helaas hebben ze daar geen wifi, maar ze wonen wel dichter bij het centrum van Melbourne.

Maandag hebben we eerst weer even uitgeslapen. Nadat we 1 slechte nacht hadden gehad in de twijfelaar, mochten we in Sarahs bed slapen. Dit sliep wel even 10 keer beter. Ook in het nieuwe huis hebben we een lekker bed. Smiddags heeft Johnny ons naar het station gebracht. De en ik zijn Melbourne in gegaan. We hebben lekker een beetje gewandeld en de stad verkent. Savonds hebben we voor Sarah en Johnny gekookt en een gezellige film avond gehouden.

Sarah was de eerste dagen veel weg voor school en werk, maar dinsdag en woensdag had ze vrij genomen om leuke dingen met ons te doen. Helaas was het weer en de temperatuur heel slecht dus we moesten iets doen wat binnen was. Dinsdag zijn we naar het aquarium gegaan. Het was echt heel gaaf om de verschillende soorten vissen te zien. Savonds waren we van plan een Lord of the Rings marathon te houden, alleen kwamen we niet verder dan deel 1.

We waren van plan om donderdag weer naar het volgende adres te gaan, dus woensdag zou ons laatste dagje zijn. Dinsdag kwamen weer er achter dat we hadden afgesproken om de 15de weg te gaan, dat was helemaal niet op een donderdag maar op een vrijdag. Onverwachts hadden we dus een extra dagje in Melbourne.

Woensdag hadden we een regel dagje. We zouden op 15 januari naar New Zealand vliegen om daar een maand te blijven. In de tussen tijd hebben we een excursie gevonden die 1 week duurt, we hebben besloten om die excursie te doen en dan een paar dagen extra bij te boeken, in totaal gaan we dus 10 dagen naar New Zealand in plaats van een hele maand.Dat geeft ons iets meer tijd om de oost kust van Australië te zien. Vooraf haddden we een ticket bij China Airlines geboekt, en daarmee kan je heel makkelijk de data veranderen. Woensdag hebben we dat even geregeld. Smiddags hebben we de volgende 2 dvds van Lord of the Rings gekeken want nu moeten we ze natuurlijk wel allemaal gekeken hebben.

Savonds zijn we gaan disco bowlen. Dat was heel gezellig, helaas bak ik er niet zoveel van, dus werd ik twee keer laatste. Het was weer een zeer gezellige dag.

Vandaag alles weer inpakken en nog even dineren bij Sarahs ouders, om nog even afscheid te nemen. Vrijdag ochtend zullen we de trein landinwaarts pakken naar Birregurra. Jill en Andrew zullen ons daar ophalen om naar de boerderij te gaan.

We hebben hier echt een super fijne week gehad, lekker tot rust gekomen, en even weer het vakantie gevoel geproefd. Nu is het tijd om onze handen uit de mouwen te steken en te gaan werken voor onze kost en inwoning, ik heb er heel veel zin in! Hopelijk is het weer waar we heen gaan iets beter dan hier.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes op mijn verhaaltjes, foto's en statussen op Facebook. Ik vind het echt ontzettend lief hoe iedereen met me mee leeft.

Liefs Nikki

• 14 November 2013 - 10:46

Petra:

Hey lieverd, mooi en duidelijk stukje weer! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad bij Sarah en haar familie. Maar 10 dagen naar New zealand? Dat scheelt nog al. Kun je dan wel alles zin wat je wou?
    Ik wens je heel veel succes bij Jill en Andrew en op dat paard blijven zitten hoor we willen niet weer gebroken botten ;) Dikke kus en geef Dewi ook een dikke knuffel.

• 14 November 2013 - 14:00

Ans Van Den Berg:

Hallo Nikki,
    Wat een enige reisverhalen, geniet maar volop.
    Ik herinner mij nog goed Saskia haar verhalen maar dan per tel of brief.
    Wat heerlijk dat er nu deze communicatie is.
    Lieve Groeten,
    Ans
    (Moeder van Saskia)

• 14 November 2013 - 17:21

Mike:

Lieve nik!

Leuk stukje weer geschreven!
    Heel veel plezier en succes morgen op de boerderij!
    Niet te hard werken he haha, vooral genieten

xxx Mike!

• 14 November 2013 - 18:28

John:

He Nikki,
    In een korte tijd weer van alles beleefd zo te lezen. Wat een gastvrijheid van Sarah's familie zeg om zomaar 2 wildvreemde meiden in je huis te nemen en met hun op stap te gaan.
    Die kaketoe in dat National Park heb je toch wel even een beukie gegeven denk? Zomaar met z'n vleugel in je bakkes.
    De komende tijd dus de handen uit de mouwen op de boerderij, ben benieuwd!
    Goede tip trouwens van mama over dat paard, er inderdaad wel op blijven zitten hé.

In januari lekker naar New Zealand, Je bent je al aan het voorbereiden met de films van Lord of the rings lees ik. Dat jij die dvd's ooit nog eens zou kijken had ik echt niet verwacht.
    Zo zie je maar, zit je aan de andere kant van de wereld worden ook je interesses ineens anders.

Lieve Nik ik wens je samen met Dewi een goede treinreis en heel veel plezier bij Jill en Andrew, xxxx

• 18 November 2013 - 12:57

Kelly:

Klinkt weer erg leuk allemaal Nik! Fijn dat die mensen daar allemaal zo gastvrij en aardig zijn zeg!
    Ben heeel benieuwed hoe het gaat zijn op de boerderij, heb een beetje McLeod's daughters voor me!
    Dat zou leuk zijn ;)
    Geniet volop Nik! Love you! xxxx